Avatar billede super-mann Juniormester
19. august 2009 - 15:42 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Overførelse af resultat til andre ark

Jeg har lavet en kasseopgørelse i Excel, men har brug for lidt hjælp, for at få opgørelsen helt optimal.

Ark 1, indsættes beløbene og udregningen sker uden brugeren kan se det. Her trækkes oplysningerne videre til 2 andre ark i forhold til banken osv. Den sidste udregning - selve differencen - skal også overføres. Men hvordan kan jeg lave en kode i ark 5 om, at den kun skal hente/vise beløbet hvis det er negativt/minus og ark 6 kun skal hente/vise beløbet hvis beløbet er positivt/plus?

Koden til overførelsen er nem nok (som vist herunder)
=KASSEOPGØRELSE!C15

Men hvordan kan jeg lave en regel, at den kun gør det hvis beløbet er plus eller kun minus?
Avatar billede igoogle Forsker
19. august 2009 - 15:50 #1
=IF(KASSEOPFØRELSE!C15<0;KASSEOPFØRELSE!C15;"")
=HVIS(Betingelse;værdi ved sandt; værdi ved falsk)
Avatar billede super-mann Juniormester
19. august 2009 - 16:50 #2
Hvis jeg skriver: =IF(Kasseopgørelse!D32<0;Kasseopgørelse!D32;"")
Får jeg denne fejl i feltet: #NAVN?
Avatar billede hcars Novice
19. august 2009 - 21:35 #3
Prøv at skrive:

=hvis(Kasseopgørelse!D32<0;Kasseopgørelse!D32;"")

=hvis(Kasseopgørelse!D32<>0;Kasseopgørelse!D32;"")

=hvis(Kasseopgørelse!D32>0;Kasseopgørelse!D32;"")

Den første giver resultat ved negative værdier.

Den næste giver resultat ved alle værdier forskellige fra 0.

Den sidste giver resultat ved positive værdier.
Avatar billede igoogle Forsker
20. august 2009 - 08:50 #4
Hvis du er i dk miljø så er det =hvis() du skal bruge..
Avatar billede super-mann Juniormester
24. august 2009 - 15:37 #5
Så kom det til at virke. Men surt, at man skal tilrette det sproget. Tænk hvis jeg åbner min dokument, i en anden version (så virker det ikke - øv!)

Men tusind tak for hjælpen..
Avatar billede hcars Novice
27. august 2009 - 20:37 #6
Jeg tror nu godt, at du kan åbne dit ark i en engelsksproget version og få det til at virke. Men oprettelsen skal være på "originalsproget".
Avatar billede thomasvp Nybegynder
12. juni 2011 - 18:56 #7
Ved godt det er en gammel debat men kan du evt. sende arket har selv brug for et