Avatar billede sleort Nybegynder
18. august 2009 - 14:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

At hente textbox navne via VB i excel

Hey folkens.

Jeg har i et excel ark oprettet en masse tekstbokse som er blevet navngivet.

Mit ønske er at lave et udtræk på alle disse navne, kan det lade sig gøre?
Avatar billede nissen2630 Novice
18. august 2009 - 14:49 #1
Er det indholdet eller er det navnet du skal bruge.

værdi = textbox.text /* hvis det er indholdet
værdi = textbox.name /* hvis det er navnet du vil have fat i

det kan også være :
værdi = textbox.tostring()
Avatar billede supertekst Ekspert
18. august 2009 - 17:53 #2
Er tekstboksene oprettet på basis af kontrolelementer eller ???
Avatar billede sleort Nybegynder
18. august 2009 - 21:41 #3
Boksene er indsat som kontrolelementer hvis jeg husker korrekt.

Opgaven er:

Vi har 100+ regneark hvor der i hvert er indsat nogle textbokse som er navngivet forskelligt fra ark til ark.

Vi vil gerne have lavet en funktion som kan finde alle tekstboxe i et regneark, og retunere hver boks' navn.
Avatar billede supertekst Ekspert
18. august 2009 - 23:00 #4
VBA-koden indsættes i ThisWorkbook (Alt+F11 / ThisWorkbook)

Public Sub findTekstbokse()
Dim obj As Object, liste As String
    liste = ""
    For Each ark In ActiveWorkbook.Sheets
        For Each obj In ark.OLEObjects
            liste = liste + ark.Name + " " + obj.Name + vbCr
        Next

    MsgBox (liste)
End Sub
Avatar billede sleort Nybegynder
19. august 2009 - 07:30 #5
Super, tak for det. Sætter virkelig pris på den hurtige hjælp.
Avatar billede supertekst Ekspert
19. august 2009 - 08:30 #6
Selv tak...