Avatar billede richardski Praktikant
18. august 2009 - 11:29 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Indsætning af flash.

Jeg har et problem med min hjemmeside som går på, at jeg ikke kan erstatte et topbanner logo med en flashfil som jeg har lavet.
Når jeg trykker på F12 (efter at have indsat min flashfil) for at se resultatet i browservindue, så virker det fint.

Men når jeg oploader det til mit domæne kommer flashfilen ikke med. Både htmldokumentet hvor flashfilen er indsat i DW og flashfilen er oploadet til de placeringer (Root) som er defineret i mit html dokument.

Hvad er der mon galt?
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2009 - 11:40 #1
hvis det er en ændring du har lavet og flashen hedder det samme som den gamle kan det være pga cache - ellers tror jeg du må give os et link.
Avatar billede richardski Praktikant
18. august 2009 - 11:56 #2
Nej, den hedder ikke det samme. Filen min flash skal erstatte er iøvrigt en jpg-fil.

Linket hedder www.vibybillard.dk
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2009 - 12:31 #3
du har i hvert fald en javascript-fejl på siden så mon ikke du mangler at uploade nogle filer, fx Scripts/swfobject_modified.js
Avatar billede richardski Praktikant
18. august 2009 - 14:45 #4
De filer jeg har oploaded hedder index.html (intro)- menu.html (forsiden) - banner.swf (flashfilen) og ActiveContent3_2a.js.

Hvad mon der mangler og er Scripts/swfobject_modified.js nødvendig og i så fald hvor finder jeg denne fil?
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2009 - 15:13 #5
altså - du har vel sat koden ind af en eller anden grund så lidt må du da vide om den (ellers kan jeg løfte sløret og sige at det netop har noget med flash'en at gøre). I hvert fald kalder du noget funktionalitet fra filen og fejlen opstår fordi den mangler - og hvis det virker lokalt har du også filen, den skal bare uploades til den sti du henviser til. Hvor du så lokalt har placeret den kan kun du vist svare på.
Avatar billede richardski Praktikant
18. august 2009 - 16:37 #6
Jeg har checket og checket og dobbeltchecket men kan ikke se hvad jeg skulle have gjort galt.

1. Min flash kaldet topbanner er lagt ind i mit htmldokument kaldet menu.html.

2. Menu.html samt topbanner er lagt op på domænet på den placering som det er angivet i menu.html hvor det skal ligge.

3. På domænet ligger altså menu.html, topbanner.swf ActiveContent3_2a.js og en md5.js.

Andre flash som er lagt ind i mit menu.html dokument har der ikke være problemer med og de køre som du ser fint... total forvirring!
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2009 - 17:49 #7
De ting du har gjort er heller ikke umiddelbart gjort forkert (i hvert fald så længe man ser bort fra manglende doctype og invalid html) - men du mangler stadig at uploade Scripts/swfobject_modified.js (linje 296) hvori der ligger nogle ting du kalder senere i dokumentet (linje 635 + 636).

Men jeg kan heller ikke se hvor i din kode du henviser til en flash kaldet topbanner - du har et billede  kaldet Topbanner1024.jpg som det der kommer tættest på, af flash har du menu.swf, instruktion.swf og hbarintro.swf.
Avatar billede richardski Praktikant
19. august 2009 - 00:21 #8
Jeg har oploaded Scripts/swfobject_modified.js og resultatet er stadig det samme. http://www.vibybillard.dk/flmenu.html

Kan det mon skyldes at jeg ligger min flafil i css som beskrevet nedenfor?

Den eneste forskel der er på den med billedet og den med flashfilen er at der i stedet for Topbanner1024.jpg står banner.swf?

.thrColLiqHdr #header h1 {
    color: #FFF;
    background-repeat: no-repeat;
    border-top-style: double;
    border-right-style: double;
    border-bottom-style: double;
    border-left-style: double;
    background-attachment: fixed;
    background-image: url(vbkbilleder/Topbanner1024.jpg);
    background-position: center top;
    height: 128px;
    width: auto;
    overflow: visible;
    padding: 0px;
    margin: 0;
    border-top-width: medium;
    border-right-width: medium;
    border-bottom-width: medium;
    border-left-width: medium;
}
Avatar billede keysersoze Guru
19. august 2009 - 07:34 #9
du kan ikke lægge flash som baggrundsbillede - du bliver nødt til at lægge det ind som de øvrige flash-ting.
Avatar billede richardski Praktikant
19. august 2009 - 11:34 #10
Ja, det var nu også det jeg gjorde fra starten, men da dette ikke virkede prøvede jeg det andet i stedet.

http://www.vibybillard.dk/flmenu.html kan du se hvordan resultatet ser ud hvis jeg indsætter min flashfil ved at vælge i DW menuen -  1. indsæt 2. Media 3. Flash.

Oploader derefter mit html dokument og flashfil samt Scripts/swfobject_modified.js til mit webhotel og lige lidt hjælper det. Forstår det ikke. Har jo ikke haft problemer med at lægge andre flash ind i mit html dokument og få det til at virke!

Herunder kan du se flash filen og at den virker so mden skal.
http://www.vibybillard.dk/banner.swf
Avatar billede keysersoze Guru
19. august 2009 - 11:46 #11
slå nu de javascript-fejl til (klik på det lille gule fejl-ikon nederst i venstre hjørne hvis du kører IE) så du kan se at siden fejler.

Du har uploadet swfobject_modified.js til roden - enten skal du rette stien i din kilde eller også skal du uploade filen til den placering du henviser til.
Avatar billede richardski Praktikant
19. august 2009 - 12:15 #12
Stierne er som de skal være.

Detaljer om fejl på websiden:
Brugeragent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; InfoPath.2)
Tidsstempling: Wed, 19 Aug 2009 10:03:25 UTC

Meddelelse: Et objekt var ventet
Linje: 302
Tegn: 1
Kode: 0
URI: http://www.vibybillard.dk/flmenu.html

Min linie 302 ser således ud og vedrører ikke min flash
"<h1 align="center">"

Meddelelse: 'swfobject' er ikke defineret
Linje: 639
Tegn: 1
Kode: 0
URI: http://www.vibybillard.dk/flmenu.html

Min linie 639 ser således ud og vedrører ikke min flash. Teksten du ser er nedtonet og er blot ren information, så fejlen ligger et andet sted. "<!-- f-source menu navigation settings (search engines friendly) -->"

Jeg har snart revet håret af mig selv. Kan jeg evt. sende min kode til dig med min flashfil?
Avatar billede keysersoze Guru
19. august 2009 - 12:33 #13
hvis du nu læser hvad jeg skriver fremfor at tro at det du laver er korrekt så var dette jo fantastisk let at løse - for det du laver er ikke korrekt;

- dine stier er IKKE som de skal være - du henviser til http://www.vibybillard.dk/Scripts/swfobject_modified.js men filen ligger her http://www.vibybillard.dk/swfobject_modified.js

Du kan ikke gå så specifikt ud fra linjenumrene i de fejl - og heller ikke din egen tror på hvad der er hvad;

- fejlen omkring "swfobject" og "et objekt var ventet" ER javascript, linjerne 303, 640 og 641 er javascript-kode der forsøger at udføre et job baseret på metoder i den js-fil du henviser forkert til.
Avatar billede richardski Praktikant
19. august 2009 - 12:44 #14
For pokker da også... nu faldt tiøren :-)

Den mappe jeg havde på min lokalmaskine hvorpå tingene er lavet og hvor swfobject_modified.js ligger, var ikke oploadet til mit webhotel. Så jeg oploadede blot min scriptmappe og så var den der jo med det samme :-)

Tusinde tak for din hjælp og tålmodighed... ikke mindst!

Send lige et svar, så skal du få dine velfortjente point!
Avatar billede keysersoze Guru
19. august 2009 - 13:16 #15
Svar :)

Og næste step må være et kig på denne guide; http://www.eksperten.dk/guide/1288
Avatar billede richardski Praktikant
19. august 2009 - 13:30 #16
Ja, der er bestemt en del at lære. Men så er det jo herligt at vi har jer her på eksperten til at hjælpe når det kniber :-)

Tak igen!