Avatar billede sbay Nybegynder
13. august 2009 - 13:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kopiere data fra Linked Server via SQL

Hejsa

Jeg har fået lavet en linked server, så min MSSQL 2005 kan se en DB2 database. Select statements virker udemærket, men nu vil jeg gerne kopiere nogle data fra DB2 til MSSQL - og det driller!

Jeg har prøvet med følgende - men får en fejl "Incorrect syntax" omkring '09':

EXEC('
INSERT INTO ClicheUsed(CLicheNo)
Select * FROM OPENQUERY(ASDK101_V6BDKFL1,''
SELECT ASDK101.V6BDKFL1.IIM.IPROD FROM ASDK101.V6BDKFL1.IIM WHERE
ASDK101.V6BDKFL1.IIM.ICLAS IN ('''''09''''','''''11''''')
AND ASDK101.V6BDKFL1.IIM AND ICOND IN ('''''00''''','''''04''''','''''08''''')
AND ASDK101.V6BDKFL1.IIM.IPROD LIKE '''''KL0%''''' ORDER BY IPROD
'')

Bagefter skal jeg også se om jeg kan update via et opslag...

')
Avatar billede Syska Mester
13. august 2009 - 14:40 #1
Hvor executer du det ?

For mig virker det som om der er en masse fejl ... double quotes og andet som ikke helt giver mening ....

Men du vil select data fra en server og smide ind i en anden ?

Så det så ikke noget ala:

INSERT INTO table1
SELECT * FROM linkedserver

Altså en lidt mindre kompliceret query.

Jeg har aldrig brugt OPENQUERY alias linked servers, men det virker som om der er query ting som står der 2 gange.

// oUT
Avatar billede PFD Nybegynder
14. august 2009 - 17:03 #2
Hej,
Jeg ville overveje om ikke SSIS var et bedre tools til det job som du beskriver her. Meld enelig tilbage hvis du har brug for flere hints i den retning

PFD
www.performanceduo.com
Avatar billede sbay Nybegynder
17. februar 2011 - 13:12 #3
lukker - kom ikke videre med det