Avatar billede benjaboy Nybegynder
08. august 2009 - 22:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lidt hjælp til SELECT COUNT

Hejsa.

Her er min php kode:

if($genre == ''){
    $antal = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM produkter"),0) or die(mysql_error());
}else{
    $antal = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM produkter WHERE kategorier = '".$genre."'"),0) or die(mysql_error());
    }
echo $antal;
if($antal == '0'){
echo "Der er ingen film i øjeblikket i denne genre";
}
$genre er sat til danske og der er ikke nogle i den kategori.
Så burde den jo udskrive: Der er ingen film i øjeblikket i denne genre.
Men det gør den ikke.

Mvh Benjamin
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2009 - 22:14 #1
Et bud ville være at det er 'forkert' at angive et heltal (integer) i quotes (både enkelt og double) da PHP vil læse det som en streng istedet for et tal.
Så jeg ville ændre din if-sætning fra:

if($antal == '0') {

til:

if($antal == 0) {

Jeg kan dog ikke på stående fod sige om det er den del som er problemet, men prøv det af.
Avatar billede benjaboy Nybegynder
08. august 2009 - 22:15 #2
Niks det var ikke det :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. august 2009 - 22:19 #3
Du skal ikke sætte "or die.." på efter mysql_result, men efter mysql_query.
Tag og del det op på et par linier med et par variabler.
Avatar billede benjaboy Nybegynder
08. august 2009 - 22:24 #4
Nu siger den:
Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/home/web/web335179/gratishygge.dk/shop.php on line 11

Og dette er linje 11:
$antal = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM produkter WHERE kategorier = '".$genre."'") or die(mysql_error()),0);
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. august 2009 - 22:34 #5
Det lyder ikke rimeligt. Kan du vise hele koden? Og hvad er problemet med at dele det op på et par linier med at par variabler?
Avatar billede benjaboy Nybegynder
08. august 2009 - 22:39 #6
Har løst problemet ved bare og fjerne or die(mysql_error())
Så virker den helt fint.

Hvad mener du med og dele den op?
Kan du vise et eksempel?

Mvh Benjamin
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. august 2009 - 22:45 #7
$result=mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM produkter WHERE kategorier = '".$genre."'") or die(mysql_error());
$antal = mysql_result($result,0);
Avatar billede benjaboy Nybegynder
08. august 2009 - 22:49 #8
Tror jeg vil prøve på det med og dele det op fra nu af.
Mange tak for hjælpen.
Bare smid et svar hvis du vil have dem?

Mvh Benjamin
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. august 2009 - 23:05 #9
Nej tak, jeg samler slet ikke på point. Men jeg er nu ikke helt sikker på at din løsning udgør hele problemet. Men lad det ligge.
Avatar billede benjaboy Nybegynder
09. august 2009 - 12:55 #10
Okay. :)