Avatar billede dsl15746 Nybegynder
11. juli 2001 - 16:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Forms ???!!!???

Hej

jeg har en dropdown boks med 30 entries i ...

så har jeg noget php kode som laver en array således at den dropdown boks gentages 150 gange ...

man skal jo ikke tænke 2 gange over hvor MEGET kode det resultere i at have 30 * 150 linjer + \"det løse\"

Mit spørgsmål går derved på om man kan få en masse dropdown bokse til at kigge i noget kode et eller andet sted og så finde de 30 selections så det ikke skal gentages for hver dropdown boks

Forestil dig dette:
php array som laver 150 dropdown bokse alle har denne kode (for enklet)

<select name=\"hold\">
<option value=\"Strandby\">Strandby</option>
<option value=\"Skagen\">Skagen</option>
<option value=\"Jerup\" Selected>Jerup</option>
</select>

hvis man gentager det ovenstående 150 gange bliver det jo helt vildt ... så jeg vil gerne vide om man kan linke option\'s til en dropdown boks ?????

M.v.h.
Lasse Madsen

Avatar billede htx98i17 Professor
11. juli 2001 - 16:15 #1
jeg forstår ikke helt hvad du vil...
Avatar billede lauer Nybegynder
11. juli 2001 - 16:17 #2
du kan vel lave en function hvor du så bare tilføjer de forskellige byer, eller hvad det så er.
Avatar billede henrik242 Nybegynder
11. juli 2001 - 16:20 #3
<?php
for ($i = 1; $i <= 150; $i++){ ?>
<select name=\"hold\">
<option value=\"Strandby\">Strandby</option>
<option value=\"Skagen\">Skagen</option>
<option value=\"Jerup\" Selected>Jerup</option>
</select>
<? }?>

??

vh henrik
Avatar billede dsl15746 Nybegynder
11. juli 2001 - 16:24 #4
se :
http://212.242.218.104/gob/opret.php?hold=oba

koden er:

<?
$antal = 1;
while ($antal < 50) {
?>
<form action=\"opret.php\" method=\"post\">
<input type=\"text\" name=\"u\" maxlength=\"2\" size=\"2\">
<input type=\"text\" name=\"u\" maxlength=\"4\" size=\"4\">
<input type=\"text\" name=\"u\" maxlength=\"5\" size=\"4\">
<select name=\"hold\">
<option value=\"Strandby\">Strandby<option value=\"Skagen\">Skagen<option value=\"Jerup\" selected>Jerup</option></option></option>
</select>
-
<select name=\"hold\">
<option value=\"Strandby\">Strandby<option value=\"Skagen\">Skagen<option value=\"Jerup\" selected>Jerup</option></option></option>
</select>
resultat <input type=\"text\" name=\"te\" size=\"2\" maxlength=\"2\"> - <input type=\"text\" name=\"u\" maxlength=\"2\" size=\"2\">
</form>

<?
$antal = $antal + 1;
}
?>

Hvis i trykker view source på siden kan i se ovenstående html kode gentaget 50 gange ....

I Visual basic kan man lave en dropdown boks som et link der pejer på feks dropdown box 1 så alle andre dropdown bokse peger på box 1 ...

altså forklareret på børnehave niveau :o)

Jeg har 50 dropdown bokse ... de har ALLE sammen det samme indhold ... hvorfor så lave 50 bokse med den samme source kode når man måske kan nøjes med at lave en boks som de andre henter deres data fra ....
Avatar billede dsl15746 Nybegynder
11. juli 2001 - 16:30 #5
ok jeg har ændret koden så den er mere korrekt men spørgsmålet er stadig det samme som ovenfor...

<?
echo \'<form action=\"opret.php\" method=\"post\">\';
$antal = 1;
while ($antal <= 50) {
?>

<input type=\"text\" name=\"u\" maxlength=\"2\" size=\"2\">
<input type=\"text\" name=\"u\" maxlength=\"4\" size=\"4\">
<input type=\"text\" name=\"u\" maxlength=\"5\" size=\"4\">
<select name=\"hold\">
<option value=\"Strandby\">Strandby<option value=\"Skagen\">Skagen<option value=\"Jerup\" selected>Jerup</option></option></option>
</select>
-
<select name=\"hold\">
<option value=\"Strandby\">Strandby<option value=\"Skagen\">Skagen<option value=\"Jerup\" selected>Jerup</option></option></option>
</select>
resultat <input type=\"text\" name=\"te\" size=\"2\" maxlength=\"2\"> - <input type=\"text\" name=\"u\" maxlength=\"2\" size=\"2\">
<br><br>
<?
$antal = $antal + 1;
}
echo \'</form>\';
?>
Avatar billede lauer Nybegynder
11. juli 2001 - 16:57 #6
hvorfor bruger du while, når en løkke er bedre.
Udskift
$antal = 1;
while ($antal <= 50) {
#tekst
$antal = $antal + 1;
}
med
for ($antal = 1; $antal <= 50; $i++){
#tekst
}
Avatar billede lauer Nybegynder
11. juli 2001 - 16:58 #7
pis... det skulle jo være
for ($antal = 1; $antal <= 50; $antal++){
#tekst
}
Avatar billede htx98i17 Professor
11. juli 2001 - 17:03 #8
macho, er while ikke også en løkke ? :o)
Avatar billede lauer Nybegynder
11. juli 2001 - 17:07 #9
ups, tjo, det kan man vel godt kalde det, men jeg synes ordet bedre passer til en for().
Men hva, bare det virker
Avatar billede htx98i17 Professor
11. juli 2001 - 17:11 #10
jep:)
Avatar billede dsl15746 Nybegynder
11. juli 2001 - 19:46 #11
Argh ... glem det ...

jeg har forklareret mit problem 3 gange !

og i bliver ved med at køre i noget totalt ubetydeligt !
Avatar billede dsl15746 Nybegynder
11. juli 2001 - 19:46 #12
Over and out
Avatar billede henrik242 Nybegynder
12. juli 2001 - 00:16 #13
Hvis en løkke ikke er løsningen på dit problem mht. at ikke at skrive den samme kode igen og igen - hvad er så problemet??