Avatar billede nielsverner Nybegynder
11. juli 2001 - 15:05 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Mindre bug

Nogen der har en idé til hvorfor denne streng fejler?

document.write(\"<td \"+ if (navn.indexOf(\'[\'+count+\']\')== -1){document.write=\'bgcolor=black\'} else {document.write=\'bgcolor=#60C860\'}+\"></td>\");

Avatar billede stig88 Nybegynder
11. juli 2001 - 15:08 #1
Prøv med > lige efter td
Avatar billede stigc Nybegynder
11. juli 2001 - 15:08 #2
sTemp = \"<td \"
if (navn.indexOf(\'[\'+count+\']\')== -1)
        sTemp +=\"bgcolor=black\"
            else sTemp +=\" \"bgcolor=#60C860\";

sTemp +=\"></td>\";
document.write(sTemp);

document.write(\"<td \"+ if (navn.indexOf(\'[\'+count+\']\')== -1){document.write=\'bgcolor=black\'} else {document.write=\'bgcolor=#60C860\'}+\"></td>\");
Avatar billede stigc Nybegynder
11. juli 2001 - 15:09 #3
de sidste to liner skal slettes....
Avatar billede nielsverner Nybegynder
11. juli 2001 - 15:09 #4
Nej det kommer til sidst. Scriptet skal jo skrive en bgcolor inde i tagget.
Avatar billede nielsverner Nybegynder
11. juli 2001 - 15:13 #5
stigc >> Kan du ikke lave det i en inline?
Avatar billede nielsverner Nybegynder
11. juli 2001 - 15:18 #6
nej vent lidt med den...
Avatar billede nielsverner Nybegynder
11. juli 2001 - 15:28 #7
Her er en rivideret udgave af funktionen.. men den spytter stadigvæk ikke noget ud.

for (o = 0; o < 13;o++) {
        document.write(\"<tr>\")
        for (i = 0; i < 71;i++) {
            if (navn.indexOf(\'[\'+count+\']\')== -1){sTemp +=\"bgcolor=black\";sTemp +=\"></td>\";}
            else {sTemp +=\"bgcolor=\'#60C860\'\";sTemp +=\"></td>\";}
        count++
        }
        document.write(\"</tr>\")
    }
Avatar billede roenving Novice
11. juli 2001 - 15:33 #8
for (o = 0; o < 13;o++) {
        sTemp += \"<tr \"
        for (i = 0; i < 71;i++) {
            if (navn.indexOf(\'[\'+count+\']\')== -1){sTemp +=\"bgcolor=black></td>\";}
            else {sTemp +=\"bgcolor=\'#60C860\'></td>\";}
        count++
        }
        sTemp += \"</tr>\"
    }
document.write(sTemp);

Iøvrigt ganske som stigc skrev -- Udskrivningen af det hele blev jo ikke foretaget

hth
jes
Avatar billede olebole Juniormester
11. juli 2001 - 15:37 #9
<ole>
nielsverner >> Får du alert\'et et tal større end \'-1\', hvis du skriver:
    alert(navn.indexOf(\'[\'+count+\']\');
...i stedet for at skrive det script, du skriver ovenfor? Det må være første punkt at få afklaret.
/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
11. juli 2001 - 15:37 #10
for (o = 0; o < 13;o++) {
        sTemp += \"<tr><td \"
        for (i = 0; i < 71;i++) {
            if (navn.indexOf(\'[\'+count+\']\')== -1){sTemp +=\"bgcolor=black></td><td \";}
            else {sTemp +=\"bgcolor=\'#60C860\'></td><td \";}
        count++
        }
        sTemp += \"></td></tr>\"
    }
document.write(sTemp);

Iøvrigt ganske som stigc skrev -- Udskrivningen af det hele blev jo ikke foretaget

hth
jes
Avatar billede olebole Juniormester
11. juli 2001 - 15:39 #11
roenving  >> Så skal du i hvert fald lige definere sTemp som en stren, inden du tager fat med \'+=\'. Altså:

var sTemp = \"\";
for (o = 0; o < 13;o++) {
        sTemp += \"<tr \"
......osv......

/mvh
Avatar billede nielsverner Nybegynder
11. juli 2001 - 15:43 #12
roenvings version af stigc\'s script, med oleboles kommentar virkede!

Tak for hjælpen allesammen
Avatar billede roenving Novice
11. juli 2001 - 15:50 #13
>>>Olebole
Ups...

der var lige noget jeg havde overset ;~{[

jes
Avatar billede olebole Juniormester
11. juli 2001 - 15:59 #14
Jamen, roenving....hvordan i al verden tror du, jeg har lært det? IKKE ved at læse det i en bog, desværre  =oD
...det er en klassiker  :)
/mvh