Avatar billede humler Nybegynder
02. august 2009 - 13:29 Der er 1 kommentar

Hente array fra anden klasse

Hej,

jeg er igang med et script, der er begyndt at blive lidt for stort..

Jeg har bl.a. et array, som jeg tænkte var smartere at smide i en fil/klasse for sig selv så det blev lidt mere overskueligt at arbejde med..

Men hvordan gør jeg det :) ?

Jeg har pt hovedfilen hvor alt koden ligger i og  hvor jeg så har en masse items, der er oprettet således...

var sites=new Array();
    sites['eksperten.dk']='Hjælp fra eksperter';
    sites['nyheder.tv2.dk']='Nyheder fra ind og udland';

Jeg skal jo så have en ny klasse, som jeg fx kan kalde items.js .. men hvordan kan jeg initialisere det i javascript og hente mit array ind fra den nye klasse.. ?
Avatar billede olebole Juniormester
02. august 2009 - 13:46 #1
<ole>

For det første findes associative arrays ikke i JavaScript. I stedet bør du bruge et object:

    var sites=new Object();
    sites['eksperten.dk']='Hjælp fra eksperter';
    sites['nyheder.tv2.dk']='Nyheder fra ind og udland';

Derudover skal du bare have det ned i en remote fil - ikke en klasse, som er noget helt andet  ;o)

Du skriver bare dit object i en fil unden noget andet - heller ikke script-tags. Filen kalder du f.eks. 'minFil.js'. Nu kan du importere og bruge dit object med følgende kode:

<script type="text/javascript" src="minFil.js"></script>
<script type="text/javascript">
    alert(sites["nyheder.tv2.dk"]);
</script>

/mvh
</bole>