Avatar billede andersbl Nybegynder
31. juli 2009 - 10:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

WHERE test = '*' Hvordan får jeg en where sætning til at blive ingoreret?

Hej
Jeg har en form så man udfylder, og påvirker en SQL streng

ResultSet rs = stmt.executeQuery("" +
        "SELECT Country, Month, Tradedvia, Memonavn"
        +"FROM test "
        +"WHERE Country = '"+ c.getAccount() + "');

Hvis Account ikke er udfyldt så retunerer den "null" og Country=null viser den jo intet. Det skulle gerne være sådan at hvis den ikke er valgt bliver den filterings felt ingoreret. Ved det kan løses med nogle if sætninger, men er der der ikke en mere elegang måde.

Har tænkt noget som
    String SQL;
    SQL = c.getAccount();
    if ( SQL == null ) then SQL = "all" // eller *. Det er her hvad SQL skal være ligmed problemer opstår.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2009 - 15:35 #1
Avatar billede andersbl Nybegynder
03. august 2009 - 10:50 #2
Skrive du et svar arne?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. august 2009 - 13:01 #3
kommer her