Avatar billede feldfoss Nybegynder
30. juli 2009 - 17:05 Der er 5 kommentarer

Problemer med trådløst netværk

Jeg har bredbånd fra TDC og har fra deres boks sat en trådløs router til. Det har virket upåklageligt i en periode. Jeg har en stationer maskine og en laptop. Nu kan der kun været en maskine på adgangen. Den pc der kommer på først får adgang til nettet den anden gør ikke. - det mærkelige er, at det har virket og lige pludselig ikke mere  -  håber nogle kan hjælpe
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. juli 2009 - 18:26 #1
Sluk for router og modem. Vent et halv minuts tid. Sæt strøm til modem. Når det er oppe at køre efter højst 30 sekunder, sætter du strøm til routeren. Den tager også omkring 30 sekunder for at starte op.

Hvis dine maskiner ikke får fat i internettet enter en kort tid, kører du en diagnose på netværket. I Vista er det meget nemt, for det højreklikker du på netværskikonet nederst til højre, og vælger diagnosticer.
Avatar billede feldfoss Nybegynder
30. juli 2009 - 21:10 #2
Har prøvet det med at tage strøm fra de enkelte dele uden held.  Diagnosticer og reparer er også prøvet. _ virker ikke!
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. juli 2009 - 22:46 #3
Prøv at lægge en IPConfig herind, så vi ksn se den. Det skal selvfølgelig være når du har forbindelse til internettet.

Gå i start > klik på kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig /all og tryk enter.

Højreklik i den sorte boks med hvid tekst, og vælg marker alt. Tryk CTRL+c for at kopiere, og brug CTRL+v til at sætte det ind her.

Du kan også skrive hvad TDC boksen er for en, og hvilken router det drejer sig om. Når du er ved det, kan du også fortælle hvilket operativ system det er installeret på Pc'erne.
Avatar billede feldfoss Nybegynder
31. juli 2009 - 19:01 #4
Boksen fra TDC er et ganske almindelig bredbåndsforbindelse. Den trådløse router der er sat til en AGK 11n Router model 10310  -  operativ systemmet på begge maskiner er vista.  -  som sagt så kan den ene komme på men den anden ikke.

Microsoft Windows [version 6.0.6001]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Users\Claus>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . :xxxxxxxxx
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : opasia.dk

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 802.11n Wireless LAN USB 2.0 N
etwork Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 08-10-74-38-2A-35
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 83.92.54.167(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 31. juli 2009 18:52:39
  Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 31. juli 2009 19:52:38
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 83.92.54.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 80.166.139.17
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gi
gabit Ethernet Controller
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-19-21-E6-3D-99
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse*:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 6:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 9:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 11:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 12:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 19:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 20:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 22:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 23:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 24:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{361393A2-1AEA-4B2E-9E5
3-015C3C51BE5D}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 25:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 26:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
#2
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 27:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort #1
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv6-adresse. . . . . . . . . . . : 2002:535c:36a7::535c:36a7(Foretrukken)
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 2002:c058:6301::c058:6301
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164
  NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

C:\Users\Claus>
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. august 2009 - 14:55 #5
Den IP config siger mig, at du får IP (83.92.54.167)direkte fra din leverandør (83.92.54.1), og ikke fra en af dine routere. Normalt har man kun 1 IP fra leverandøren, og derfor kan du kun koble en maskine på af gangen.

Du skal kun have en DHCP server aktiveret i dit netværk, og du har ingen aktiveret.

Med hensyn til dine routere bliver jeg lidt forvirret. Du skriver at din trådløse router er koblet til en AGK 11n, som også er en trådløs router.
Hvorfor 2 trådløse routere ?
Hvad hedder den anden trådløse router ?