Avatar billede pacman Nybegynder
26. juli 2009 - 16:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Simpel PHP regex - Match linjer der IKKE starter med TAB \t

Hep!
Skal matche nogle linjer der IKKE starter med \t (TAB)

"/^\t/im" matcher linjer der STARTER med tabs.
"/^!\t/im" burde vel matche linjer der IKKE STARTER med \t?

Har selvfølgelig forsøgt at undersøge, og har fundet et par eksempler til hvordan man matcher linjer der IKKE starter med f.eks. et bestemt ord - men det er ikke lykkedes mig at "overføre" eksemplerne til mit behov (TABs)

Burde i teorien være ret nemt - Så jeg håber nogen kan hjælpe :)
Avatar billede kdjweb Nybegynder
26. juli 2009 - 17:36 #1
hvis du nu satte ! foran din funktion i stedet for inde i regex koden?
Avatar billede pacman Nybegynder
26. juli 2009 - 17:44 #2
Så skal jeg til at løbe hele koden igennem med en for eller en foreach - i stedet for bare at bruge preg_replace, som var meningen - bliver lidt omstændigt - men det bliver da også min løsning, hvis jeg intet brugbart svar får :)
tak for forslaget, dog :)
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2009 - 18:44 #3
Jeg ville tjekke det via et "range"-tjek, om den angivne streng starter med et vertikalt tab eller ej.
Da jeg kan se du nævner "preg_replace" i din kommentar, går jeg ud fra at det er i PHP du bruger koden, så her kommer et lille eksempel i PHP.

<?php
$pattern = "/^([^\t]+)/";
$string = "\tDenne linje starter med en vertikal tab.";
$result = (@preg_match($pattern,$string)) ? "\$string startede ikke med et vertikalt tab" : "\$string startede med et vertikalt tab";
echo $result;
?>

Håber du forstår idéen i det og det kan være til hjælp.
Avatar billede pacman Nybegynder
01. august 2009 - 22:52 #4
Løst vha hacky workaround i stedet.. lukker