Avatar billede jakwag Nybegynder
24. juli 2009 - 13:01 Der er 4 kommentarer

Send key detect til flash player

Hej exp

Jeg har en html side med en flash på. Jeg har et javascript som detecter når en key er blevet trykket ned og som så sender denne til flash. Problemet er at når man først en gang har trykket på flash'en, så opfanger javascriptet ikke længere keys. Er der en måde at sørge for at javascriptet bliver ved med at detecte selv om man har klikket i flash'en?

Jeg er godt klar over at flash kan detecte keys, men jeg ønsker af forskellige årsager at gøre det via javascript.

Her er den del af min kode som sender til flashen:

function alertmsg()
{
    var evtobj=window.event? event : e;
    content.changeText(evtobj.keyCode, evtobj.shiftKey);
}
document.onkeypress=alertmsg

Jakob
Avatar billede olebole Juniormester
24. juli 2009 - 21:43 #1
<ole>

Events bobler ikke op fra et Flash objekt. Derfor må du - når Flash objektet har fokus - aftaste events i dette. Det kan du ikke gøre i HTML dokumentet

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
29. juli 2009 - 15:14 #2
Kom du videre?
Avatar billede jakwag Nybegynder
29. juli 2009 - 15:40 #3
sorry, gav den lige lidt tid. Det er bare surt.

Hvor faen giver man point??? (damn det er lang tid siden jeg har brugt exp).

J
Avatar billede olebole Juniormester
01. august 2009 - 14:54 #4
Det kan du først, når jeg har lagt et svar  =)