Avatar billede johwic Juniormester
24. juli 2009 - 03:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bøjet tekst i Photoshop eller Illustator...og hvordan får jeg det flot.

Jeg er ved at lave et fødselsdagsbilled til en ven.

Han er på billede, og der ligger en avis på en stol, der er en overskrift jeg har fået fjernet i photoshop, nu vil jeg godt skrive tillykke og så hans navn i samme retning som oprindeligt, så man ikke kan se der er rettet i billede...bøjet men i en bestemt retning..

Hvordan gør jeg det, og skal det være i Illustrator eller Photoshop?
Avatar billede jernrosen Nybegynder
24. juli 2009 - 04:50 #1
Det er lidt ligegyldigt hvilket program du vælger.

I photoshop hedder værktøjerne Warp, distort og perspektiv.

Skriv din tekst - lav tekstlaget til raster

Marker alt ( eller et udsnit ) på tekstlaget med markeringsværktøj
- højreklik og vælg " Free Transform "
- derefter kan du vælge at warpe, distorte, perspektivere, rotere etc. ved at højreklikke

Leg med teksten til den passer
Avatar billede jernrosen Nybegynder
08. august 2009 - 09:07 #2
Fik du det til at virke ?

Hvis ja bedes du lukke spørgsmål og give point *S*

Hvis nej - hvad gik galt ? - hvad gik godt ? - ønsker du mere hjælp så skriv dine spørgsmål mere udførligt - jeg er til for at hjælpe.