Avatar billede martinsorensen Nybegynder
23. juli 2009 - 10:56 Der er 8 kommentarer

Firefox problemer med javascript.

Hej eksperter:

Jeg har dette script som virker perfekt i IE men i Firefox så fejler det.

<script type="text/javascript">
try
{
var baskettd = document.getElementById('ShopLayOut_Basket_TD');
var topmenutd = document.getElementById('ShopLayOut_Topmenu_TD_cell7');
var baskethtml = baskettd .innerHTML;
var the_char=baskethtml.charAt(0);

if(baskethtml.charAt(369) =="0")
{
baskettd.style.backgroundImage='url(/images/imagesnewfolder/kurv-0stk.gif)';
}
else if(parseInt(baskethtml.charAt(369), 10) >= 1 && parseInt(baskethtml.charAt(370), 10) >= 0) // Hvis mere end 10 varer i kurven.
{
baskettd.style.backgroundImage='url(/images/imagesnewfolder/kurv-4stk.gif)';
topmenutd.style.backgroundImage='url(/images/styleeDK_05_basketfull_04_02_fuldkurv.gif)';
}
else if(baskethtml.charAt(369) =="1")
{
baskettd.style.backgroundImage='url(/images/imagesnewfolder/kurv-1stk.gif)';
}

else if(baskethtml.charAt(369) =="2")
{
baskettd.style.backgroundImage='url(/images/imagesnewfolder/kurv-2stk.gif)';
}

else if(baskethtml.charAt(369) =="3")
{
baskettd.style.backgroundImage='url(/images/imagesnewfolder/kurv-3stk.gif)';
}

else if(baskethtml.charAt(369) =="4")
{
baskettd.style.backgroundImage='url(/images/imagesnewfolder/kurv-4stk.gif)';
topmenutd.style.backgroundImage='url(/images/styleeDK_05_basketfull_04_02_fuldkurv.gif)';
}
else
{
baskettd.style.backgroundImage='url(/images/imagesnewfolder/kurv-4stk.gif)';
topmenutd.style.backgroundImage='url(/images/styleeDK_05_basketfull_04_02_fuldkurv.gif)';
}

catch(e){}

</script>

Kan nogen se, hvad som skulle være galt?

Mvh martin
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juli 2009 - 11:33 #1
Fejler? Hvordan?

Kan det tænkes at baskethtml ser forskellig ud i forskellige browsere?

Hvad med at gemme antallet af varer på en mere standardiseret måde, end langt henne i en tekststreng?
Avatar billede martinsorensen Nybegynder
23. juli 2009 - 11:35 #2
Ja, det er også det jeg tænker.. den fejler på den måde at den hopper til else delen:

[...]

else
{
baskettd.style.backgroundImage='url(/images/imagesnewfolder/kurv-4stk.gif)';
topmenutd.style.backgroundImage='url(/images/styleeDK_05_basketfull_04_02_fuldkurv.gif)';
}

og viser det billede. Men tror jeg bliver nødt til at lave det lidt om, for det tyde rpå at html koden ikke er ens i de 2 browsere.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juli 2009 - 11:51 #3
Det bliver du nødt til - html-koden ændrer sig sikkert også mellem versioner af IE.
Avatar billede martinsorensen Nybegynder
23. juli 2009 - 12:01 #4
ja umiddelbart prøver jeg noget med:

var baskettd = document.getElementById('ShopLayOut_Basket_TD');
var topmenutd = document.getElementById('ShopLayOut_Topmenu_TD_cell7');
var baskethtml = baskettd .innerHTML;
var the_char=baskethtml.charAt(0);

try
{
var tds = document.getElementsByTagName('td');
                var size = tds.length;
                for(var i=0; i<size;i++)
    {
                        if(tds[i].getAttribute('class')=='NumberProduct_Basket' || tds[i].getAttribute('className')=='NumberProduct_Basket')
        {
            var find = /varer/;
                                var myTextNode = tds[i].firstChild;
                              var myText = myTextNode.data;
                                var matchPos1 = myText.search(find);

            if(matchPos1 != -1)
            {
                                      var value = myText.substr(0,matchPos1-2);
                var value1 = myText.substr(0,matchPos1-3);

                if(value=="0")
                {
                                            baskettd.style.backgroundImage='url(/images/imagesnewfolder/kurv-0stk.gif)';
                }
                else if(value1 >= 1 && value >= 0) // Hvis mere end 10 varer i kurven.
                {
                baskettd.style.backgroundImage='url(/images/imagesnewfolder/kurv-4stk.gif)';
                topmenutd.style.backgroundImage='url(/images/styleeDK_05_basketfull_04_02_fuldkurv.gif)';
                }
                else if(value=="1")
                {
                baskettd.style.backgroundImage='url(/images/imagesnewfolder/kurv-1stk.gif)';
                }
                else if(value=="2")
                {
                baskettd.style.backgroundImage='url(/images/imagesnewfolder/kurv-2stk.gif)';
                }
                else if(value=="3")
                {
                baskettd.style.backgroundImage='url(/images/imagesnewfolder/kurv-3stk.gif)';
                }
                else if(value=="4")
                {
                baskettd.style.backgroundImage='url(/images/imagesnewfolder/kurv-4stk.gif)';
                topmenutd.style.backgroundImage='url(/images/styleeDK_05_basketfull_04_02_fuldkurv.gif)';
                }
                else
                {
                baskettd.style.backgroundImage='url(/images/imagesnewfolder/kurv-4stk.gif)';
                topmenutd.style.backgroundImage='url(/images/styleeDK_05_basketfull_04_02_fuldkurv.gif)';
                }
catch(err){}

bare lige et udkast ved ikke om det virker.. skriver lige løsningnen jeg kommer frem til! :o)
Avatar billede olebole Juniormester
23. juli 2009 - 12:50 #5
<ole>

Begynd med at fjerne din try/catch, så du får vist evt. fejlmeddelelser. Derudover er det som oftest en skidt panikløsning at bruge try/catch sætninger  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede martinsorensen Nybegynder
23. juli 2009 - 12:56 #6
Ja..! :o) bruger det tit når der er fejl i koden, til lige at skjule en evt. fejl ;o) Ved det ikke er helt i orden!
Avatar billede olebole Juniormester
23. juli 2009 - 13:27 #7
Får du fejl, når du fjerner din try/catch - og i bekræftende fald, hvad siger de(n) så?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
23. juli 2009 - 13:31 #8
try catch skal kun bruges hvis du forventer en fejl, og i tilfælde af at den sker har tænkt dig at behandle den rigtigt...

Men som nævnt ovenfor, hvorfor ligger du indkøbskurven clientside?