Avatar billede Mads9902 Nybegynder
20. juli 2009 - 15:08 Der er 5 kommentarer

Create the Tokenizer?

hej alle sammen, tak på forhånd fordi i vil hjælpe mig, eller bare forsøge.

- jeg er igang med at tage et program om igen, som før har virket men ikke virker nu. men jeg kan ikke finde Token klassen til hjemmesiden så ville spørger jer om hvordan man gør.

// Create the Tokenizer.
token = new StringTokenizer(readBuffer, ",");
if (token.HasMoreTokens)
VisiHelper.PlayerId = Int32.Parse(token.nextToken());

- sådan ser linjen ud, og jer tror det er det der "Int32.Parse" - som ikke passer mere. Her er det den siger i error loggen: 20-07-2009 (******): CreateConnection() Exception: Inputstrengen var ikke i et korrekt format.
20-07-2009 (******): CreateConnection() Exception: StackTrace:    ved System.Number.StringToNumber(String str, NumberStyles options, NumberBuffer& number, NumberFormatInfo info, Boolean parseDecimal)
  ved System.Number.ParseInt32(String s, NumberStyles style, NumberFormatInfo info)
  ved VisiChat.Connection.CreateConnection() i C:\NetStationen\VisiChat\Connection.cs:linje 259

- "*" er fordi jeg skjuler mit brugernavn.

Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2009 - 15:22 #1
Du bruger Int32.Parse paa noget som ikke er et valid tal.

Det skal rettes.

Og vi kan vist ikke komme meget taettere med den foreliggende information.
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
20. juli 2009 - 17:08 #2
.men hvad skal Int32.Parse så rettes til. det er jo det jeg ikke kan finde ud af?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2009 - 18:19 #3
Hvis du vil konvertere fra en string til en int, saa skal du bruge den.

Men du skal sikre dig at den string som faktisk bliver sendt til metoden indeholder et tal.

Du kunne jo starte med at skrive strenge ud og saa foersoege at finde ud af hvor det gaar galt.
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
20. juli 2009 - 19:09 #4
Jeg forstår ikke dit svar, vil du ikke forklare mig det lidt mere, i detaljer, er ikke god til sådan noget med programmer, jeg får normalt en ven til det. men han orker ikke mere lige nu. han har lagt det lidt bag sig.(;
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
22. juli 2009 - 14:14 #5
NetStationen har lukket for brug af VisiChat-klienten (og mange andre klienter), så du ikke kan oprette forbindelse med dem mere. Det er derfor du får den fejl der.