Avatar billede 4u2x Nybegynder
16. juli 2009 - 14:01 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Ny strømforsyning til computer

Leder efter en ny strømforsyning på enten 450 eller 500 watt. Har ikke den store viden omkring kvalitet forskellen på de forskellige strømforsyninger, så håber på at der er en/nogen herinde der kan hjælpe mig med at finde en af den rette kvalitet og pris. Er ikke villig til at spendere 1000 kr på en strømforsyning.

Min pc-opsætning lyder således:

Gigabyte GA-EX58-UD3R
Core i7 I7-920 8 MB (Intel Boxed)
Kingston HyperX 3 x 2 GB
MSI GeForce 250 GTS (1 GB)
http://www.msi.com/index.php?func=proddesc&prod_no=1762&maincat_no=130

På forhånd tak :)
Avatar billede Tranex Nybegynder
16. juli 2009 - 14:23 #1
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. juli 2009 - 19:45 #2
Du skal have mindst 550 Watt til den konfiguration, så den tranex linker til er stor nok.

De 550 Watt er baseret på din listning, og 1 harddisk, 1 dvd brænder, 1 netværkskort, 2 blæsere og 3 USb enheder.

Har du mere end 1 harddisk/DVD brænder, tillægtges 50 Watt pr. enhed.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. juli 2009 - 19:45 #3
Avatar billede Jeez Nybegynder
17. juli 2009 - 15:56 #4
Han kan sagtens klare den med en mindre PSU, den calculater beregner ved maks belastning. Og det sker ikke. Men det er jo ikke fordi det gør noget at have en 500W-550W, det koster jo heller ikke alverden mere. Skaf en med en 120mm blæser, sænker lydniveauet en del.
Link til EDBPriser
Avatar billede 4u2x Nybegynder
19. juli 2009 - 18:49 #5
Har bestilt strømforsyningen som Jeez linker til i sit indlæg. Forhandleren sagde at jeg var velkommen til at sende den retur hvis det er hvad jeg ønsker. Såvidt jeg forstår, så er det kun på mak-belastning at systemet får brug for al den strøm forsyningen kan producere. Noget andet er at boksen på mit grafikkort siger at der minimum skal være en strømforsyning på 450watt, hvorved den bestilte forsyning på 500watt burde være nok?

En anden kandidat jeg kigger på er denne her:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=407961

Nogen der har kendskab til Silverstone? Tænker på kvalitet osv.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. juli 2009 - 00:18 #6
Jeg vil på det kraftigste råde dig til at følge anbefalingen fra ASUS. At have en for lille strømforsyning, giver ikke andet end ærgelser. En strømforsyning bliver rated som ny, og med tiden falder ydelsen, og det kan medfører utidige og ufrivillige genstarter af PC'en.

Jeg vil helst undgå, at du vender tilbage her på eksperten, og undrer dig over at din maskine genstarter/undlader at starte.
Avatar billede 4u2x Nybegynder
25. juli 2009 - 14:45 #7
Den rette ejer af pointene må gerne lave et svar :)

500 watt strømforsyningen fra NorthQ gav en ubehagelig højfrekvent lyd fra sig, så den blev erstattet af en 650 watt Silver Power. Så er både spørgsmålet om nok watt og irritationen fra den første strømforsyning fjernet.
Avatar billede Jeez Nybegynder
25. juli 2009 - 15:40 #8
Jeg har en 500W NQ PSU den siger ikke noget, du har nok været uheldig der :) Men det er fint 650W skulle også give mulighed for noget opgradering på et senere tidspunkt.
Så længe du har fået noget der fungere, glæder mig.
Avatar billede 4u2x Nybegynder
25. juli 2009 - 16:24 #9
Jeez > ligger du et svar?
Avatar billede Jeez Nybegynder
25. juli 2009 - 16:50 #10
Naturligvis takker. Vidste ikke du mente mig :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. juli 2009 - 01:12 #11
;-)