Avatar billede jr40 Nybegynder
16. juli 2009 - 00:00 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Response.Redirect tilbage til iframe´. who too?

Jeg sidder med et problem som jeg meget gerne vil have løst.

Jeg har en main side i .aspx (default side) med menu i toppen og iframe i midten m. forum.

Når folk for en automatisk email med f.eks. der er kommet et nyt indlæg i deres tråd eller lign.

Så bliver de videre sendt til f.eks.:
www.mit-site.dk/forum_post?blablabla

Altså man kommer ind på siden som jeg jo havde sat ind i min main iframe, og den eneste måde er at gå til www.mit-site.dk, for at den loader siden i min iframe igen..

Email koden ser sådan her ud:

Response.Redirect("forum_posts.asp?TID=" & lngTopicID & "&PN=" & Request.QueryString("PN") & strReturnValue & strQsSID3)

Er der ikke en måde man kan ændre denne kode på, så den kommer ind på siden, men loadet i min iframe.?
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
16. juli 2009 - 09:02 #1
Jeg har selv prøvet dette, men fandt aldrig en løsning.
Jeg endte med at bygge min side op i master pages.

Har du prøvet at arbejde med master pages før?
Bruger du Visual Studio?
Avatar billede jr40 Nybegynder
16. juli 2009 - 09:08 #2
Ja mit cms system er op bygget i .master pages, hvor jeg på den ene har min iframe som linker internt til mit .asp forum.
Avatar billede keysersoze Guru
16. juli 2009 - 09:18 #3
Response.Redirect foregår kun på serveren hvorimod det der omhandler en iframe foregår på klientniveau så det lyder ikke som det det rigtige at benytte.

Som jeg forstår det - og jeg forstår sikkert dit spørgsmål forkert - handler det om at sende querystring-værdierne fra din main-side og ned til iframen, dvs linket i din email skal laves sådan;

www.mit-site.dk/forum_post?var1=x&var2=y

og så sætter du den rigtige src i din iframe ud fra værdierne i main;

forum_posts.asp?TID=" & Request.Querystring("var1) & "...
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
16. juli 2009 - 09:35 #4
Jeg forstår bare ikke hvorfor du så bruger iframe.
For hele pointen med Masterpages er vel at du har en skabelon som du så kan bruge når du skal lave flere sider.

Hvorfor ikke bygge siden dynamisk op - og fylde indholdet at din Contenplaceholder afhængigt af dine variabler i din streng?

Eller måske du skulle forklare den dybere mening med din iframe, så jeg kan give en mere egnet svar :-)
Avatar billede jr40 Nybegynder
16. juli 2009 - 09:41 #5
Fordi jeg vel ikke kan køre .asp scripts på min .aspx side
Avatar billede keysersoze Guru
16. juli 2009 - 09:59 #6
det er også fuldstændig korrekt - når man er .net og forum er asp er (i)frames eneste mulighed (udover at omskrive forummet).
Avatar billede jr40 Nybegynder
16. juli 2009 - 10:02 #7
keysersoze>>lige netop ja..

Må indrømme at jeg forstod ikke dit øverste svar.. Det er ikke sådan at du har tid til at kigge på min kilde koden via mail ect.?
Avatar billede keysersoze Guru
16. juli 2009 - 10:32 #8
Tid har jeg da - men mon ikke det sagtens kan klares her på E, på den måde kan andre jo også byde med.

Som jeg forstår det, så er linket i den mail du udsender direkte til forummet right? Hvis det er tilfældet skal du i stedet linke til din side med iframen i og med de præcis samme parametre - disse parametre skal du føre med ned i scr på din iframe.
Avatar billede jr40 Nybegynder
13. august 2009 - 16:10 #9
Sorry mit delay, men nu er jeg tilbage..

#8
Det er helt korrekt, de links i de mails som bliver sendt ud fra forummet, skal videre sende til min main side med iframe, hvor i iframen skal indeholde den side som er requestet i emailen.

Altså f.eks.
Man modtager en email med nyt svar i ens tråd på forummet.
Hvorefter man klikke på linket i mailen, og kommer ind på den korrekte iframe med min main side udenom, ligesom hvis man manualt havde gået ind på siden, uden at klikke på links.
Avatar billede keysersoze Guru
13. august 2009 - 21:11 #10
så er det du er nødt til at sende parametrene med til din hovedside, dvs linket skal gå til din hovedside + parametrene, og så læse disse parametre til når du sætter src på din iframe.
Avatar billede keysersoze Guru
18. september 2009 - 22:43 #11
lukketid?