Avatar billede thomic Nybegynder
15. juli 2009 - 22:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Where YY-MM-DD > i dag

Jeg har en tabel i min database, hvor dato formatet er YY-MM-DD.

Hvordan får jeg siden til kun at hente entries, hvor datoen efter dags dato?

Jeg kan sagtens, når det er datestamp, men det er som om, at den kun læser det første tal i datoen ved det her format, når den skal finde ud af, om tallet er større eller mindre - så den kan ikke se forskel på 2009-11-12 og 2009-02-01, da den bare tager 2-tallet og sammenligner det med ".date('j F Y').". - eller det er i hvert fald min teori på, hvorfor det ikke fungerer.

Håber I forstår.
Avatar billede repox Seniormester
15. juli 2009 - 22:11 #1
Uhm, jeg er ikke sikker på jeg forstod det du skrev, men jeg tager bare lige spørgsmålet:

$sql = "SELECT * FROM table WHERE datostempel > '".date("Y-m-d)."'";

Så får du alle de rows der er tidsstemplet EFTER dags dato såfremt.

Det svar er så baseret på at du mente at datoformatet rent faktisk er YYYY-MM-DD, for ellers ville det jo netop være en streng du prøver at sammenligne på (vil jeg antage). Men ret mig hvis jeg tager fejl.
Avatar billede thomic Nybegynder
15. juli 2009 - 22:49 #2
Ja, beklager. Mente selvfølgelig YYYY-MM-DD.

Din løsning virker desværre ikke. Den viser alle datoer - også dem, der er er ældre end i dag. Det er som om, den kun læser det første Y og ikke resten af datoen.
Avatar billede repox Seniormester
15. juli 2009 - 22:51 #3
Må jeg se din tabelopbygning?
Avatar billede thomic Nybegynder
15. juli 2009 - 22:59 #4
Jeg fik det til at virke - jeg havde glemt '' udenom ".date('Y-m-d').", efter jeg rettede det fra dit indlæg.

Smid et svar, så får du lidt point.
Avatar billede repox Seniormester
15. juli 2009 - 23:02 #5
Jamen, super :)