Avatar billede sk-man Nybegynder
15. juli 2009 - 00:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Loop igennem checkboxe

Hejsa

Jeg har et problem med en html form indeholdende en række checkboxe. Problemet består i navngivningen af de checkboxe og kombinationen af javascript og php.

Min Form indeholder følgende (forenklet):

<input type='checkbox' name='indhold[]' value='kød' />Kød
<input type='checkbox' name='indhold[]' value='ris' />Ris
<input type='checkbox' name='indhold[]' value='is' />Is

Checboxene er navngivet med "[]" så jeg kan loope igennem dem i php når formen bliver submittet:

$state=$_POST['indhold'];
foreach ($state as $statename)
{
  echo "$statename is checked<br />";
}

MEN når de er navngivet med "[]" virker min knap til at checke alle checkboxe i javascript ikke. Den virker hvis "[]" ikke er med.

java script:
function checkAll(field)
{
for (i = 0; i < field.length; i++)
    field[i].checked = true ;
}

HTML Button der kalder javascriptet:
<input type="button" name="CheckAll" value="Check All" onClick="checkAll(document.myform.indhold)">

Er der nogen der har en ide til hvordan jeg modificerer mit javascript så det virker med navngivningen med []?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. juli 2009 - 00:57 #1
Så kan du give den et unikt id.

<input type='checkbox' id="check1" name='indhold[]' value='kød' />Kød
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. juli 2009 - 00:58 #2
(sådan groft sagt, så er name-attributten beregnet til brug på serveren, og id-attributten beregnet til klienten/browseren)
Avatar billede _skou_ Nybegynder
15. juli 2009 - 10:11 #3
Prøv noget i stil med:

var inputs = document.getElementsByTagName("input");
for (var i = 0; i < inputs.length; i++) {
  if (inputs[i].type == "checkbox")
    inputs[i].checked = true;
}
Avatar billede sk-man Nybegynder
15. juli 2009 - 18:00 #4
Hov, det var den forkerte der fik point der :-S

Det hjalp bare at tilføje id parameteren.