Avatar billede 2705 Nybegynder
14. juli 2009 - 17:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Copy, Cut, Paste funktionalitet i User Control

Hej

Jeg har lavet en user control (UC1) med et ukendt antal tekstbokse.
Dertil har jeg lavet en Copy() funktion der kopierer indholdet fra disse tekstbokse til udklipsholderen.
Denne user control (UC1) er placeret på en anden user control (UC2) sammen med en alm. tekstboks (TB).

I den form hvor jeg benytter UC2 har jeg en knap der skal kopiere tekst fra den kontrol på UC2 der er aktiv - dvs. enten UC1 eller TB.

Så scenariet er som følger:

1) Tryk på "Copy"-knap.
2) Find aktive kontrol.
3a) Hvis det er UC2 opfanges copy-kommando og Copy() funktion kaldes.
3b) Hvis det er TB sendes copy-kommando videre.

Håber i forstår :)
Avatar billede windcape Praktikant
14. juli 2009 - 17:42 #1
Når du trykker på copy knappen er ingen af dem jo "aktive", da den valgte control er din copy knap.

Det er det første logiske problem du skal løse. Resten er rimelig trivielt.
Avatar billede 2705 Nybegynder
14. juli 2009 - 22:09 #2
Det har jeg en varibel til at holde styr på.
Jeg har funktionaliteten med at kalde Copy() til at virke, og hvis ikke Copy() kaldes skal der på normal vis kopieres fra alle de andre kontroller. Så knappen skal virke på samme måde som hvis der trykkes Ctrl+C.
Avatar billede windcape Praktikant
15. juli 2009 - 00:12 #3
if(activeController is UC2)
{
var resultText = "";
foreach(var c in activeController.Controls.OfType<UC1>())
{
resultText += c.Text;
}
callCopyMethod(resultText);
}

eller ?
Avatar billede 2705 Nybegynder
15. juli 2009 - 17:21 #4
Ja, det er ca sådan jeg har lavet min Copy() funktion på min UC1, der kopierer fra alle tekstboksene.

Men hvis ikke den aktive kontrol er UC1 skal den bare kopiere fra en vilkårlig anden winforms kontrol.
Avatar billede 2705 Nybegynder
18. august 2010 - 15:35 #5
Lukket