Avatar billede kjaergaardanders Nybegynder
13. juli 2009 - 23:14 Der er 2 kommentarer

fejl ved update

hej, når jeg opdatere, får jeg den her fejl, "Din fil skal være i enten GIF, JPG eller BMP format og fylder mindre en 100kb (1024000 bytes)!" og det er ikke filen, der overskrider begrænsningen, hele koden er taget fra min upload formular, og så har jeg ændret på sql koden, fra insert into, til update, det er det eneste jeg har gjord, hvad gør jeg forkert ?

<?php
    ob_start();

    require_once"../includes/dbConnect.php";
    include "funktions.php";

    if(isset($_POST['ok'])){

    $nid = mysql_real_escape_string($_POST['nid']);

    $ovs = mysql_real_escape_string($_POST['ovs']);

    $txt = mysql_real_escape_string($_POST['txt']);

    $menu = mysql_real_escape_string($_POST['menu']);

        mysqli_query($conn,"UPDATE news SET NHead='".$ovs."', NBody='".$txt."', pmenu='".$menu."' WHERE NID=".$nid."");

    //Filens midlertidige placering
    $file=$_FILES['fil']['tmp_name'];

    //Laver alle mellemrum om til underscore i fil navnet
    $name=$_FILES['fil']['name'];
    $name=str_replace(" ", '_', $name);

    //Filens endelse
    $ext=strrchr($_FILES['fil']['name'],'.');
    $ext=strtolower($ext);

    //Filtyper
    $types=array(".gif", ".jpg", ".bmp");

    //Destination
    $path=$_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/cmsdbpic/upload/original/" . time() . "_". $name;

    //joint timestamp and name
    $newname = time() . "_". $name;

    //tjekker om filypen er tilladt
    if(in_array($ext, $types) && $_FILES['fil']['size'] < 1024000)
    {

    //hvad er det ?
    move_uploaded_file($file, $path);
    chmod($path, 0644);
    //header("location: index.php");

    $filname = $newname;
}
else
{    //print a fail messsages, if file not submit to rules
    echo "Din fil skal være i enten GIF, JPG eller BMP format og fylder mindre en 100kb (1024000 bytes)!";

}

    //select all from the table, thats equales to the variable ovs.
        $query_ovs = mysqli_query($conn, "SELECT * FROM news WHERE NHead='".$ovs."'");
              while($indsaet1 = mysqli_fetch_array($query_ovs)){

    //insert filename and artikel id
      $pid = $_GET['id'];

        mysqli_query($conn,"UPDATE pic SET Pname='".$filname."' WHERE Pid=".$pid."");
    }

    //her begynder thumbnail

    $org_img = "../upload/original/".$filname.""; //path of the images file
        $org_img_new = "../upload/show/".$filname.""; //path of the thumbnail
            $img = open_image($org_img); //open the images

    #check if the file has been open
    if ($img === false){

    #image can not be open
        echo "File is not a valid image";
    }else{

    #Original file size
        $width = imagesx($img);
        $height = imagesy($img);

        if($width > $height){

    #new file size
    $width_new = 900;
    $height_new = $height * ($width_new / $width);
        }else{
    $width_new = 600;
    $height_new = $height * (width_new / $width);
    };

    #Resize / resample the image
    $image_resized = imagecreatetruecolor($width_new, $height_new);
    imagecopyresampled($image_resized, $img, 0, 0, 0, 0, $width_new, $height_new, $width, $height);

    #Check if the images have been resized
    if (!isset($image_resized)){
        $image_resized = $img;
    };

    #save the image
    imagejpeg($image_resized, $org_img_new, 100);

    ####
    cropImage(100, 65, '../upload/original/'.$filname.'','jpg','../upload/show/'.$filname.'');
    ####

    echo "file is uploaded";

    //indsæt ob_start(); i starten af script og slut med Ob_end_flush(); og put saa header location ind i mellem.
    header ('location:index.php');

    Ob_end_flush();
    };

        $id = $_GET ['id'];

        $query = mysqli_query($conn,"SELECT * FROM news WHERE NID=".$id."");

        $result = mysqli_fetch_array($query);

?>
<body>

    <form method="post" action="edit.php" name="opret">
        <input type="hidden" name="nid" value="<?php echo $result['NID']?>" />

        <fieldset>
            <legend> opret her </legend>
            <table>
                <tr>
            <td>Overskrift:</td><td><input type="text" name="ovs" value="<?php echo $result['NHead']; ?>" /></td>
            </tr>
            <tr>
            <td>Indhold:</td><td><textarea name="txt" style="width:200px;height:200px;">
            <?php echo $result['NBody']; ?>
Avatar billede repox Seniormester
14. juli 2009 - 00:42 #1
Altså, et hurtigt kig på den rodede kode siger jo netop (baseret på din egen fejlmelding at den if sætning du fejler i er følgende:
    //tjekker om filypen er tilladt
    if(in_array($ext, $types) && $_FILES['fil']['size'] < 1024000)
    {

    //hvad er det ?
    move_uploaded_file($file, $path);
    chmod($path, 0644);
    //header("location: index.php");

    $filname = $newname;
}
else
{    //print a fail messsages, if file not submit to rules
    echo "Din fil skal være i enten GIF, JPG eller BMP format og fylder mindre en 100kb (1024000 bytes)!";

}

Så du kan jo ikke have opfyldt de kriterier du har sat - det er et faktum.
Avatar billede hmanback Nybegynder
14. juli 2009 - 01:26 #2
Den form som dit script får data fra, tekst og billedfil, har du i den angivet 'enctype'?
eks:
<form action="upload_file.php" method="post"
enctype="multipart/form-data">

(100kb er 102400bytes ikke 1024000)