Avatar billede hoppe11 Nybegynder
13. juli 2009 - 13:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

reset value i fil-input (filupload)

i IE har jeg problemer med at resette et filinput

<input type="file" name="file">

document.form_upload.file.value = '';

det fungerer kun i FF?
Avatar billede ReneNP Nybegynder
13. juli 2009 - 13:18 #1
Af sikkerhedsårsager kan du ikke få lov til at ændre på værdien af et "file" input felt.

Du kan i stedet vælge at benytte en <input type="reset" />. Problemet her er dog så at du nulstiller alle input felter i formen.

Du kan også vælge at wrappe dit file felt i eks. en div, så kan du erstatte indholdet af div'en med et nyt file felt, når du ønsker at resette værdien.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
13. juli 2009 - 13:20 #2
Bare en kommentar ReneNP - Normalt fungere experten.dk ved at man smider en kommentar, bliver ens løsning godkendt smider man et svar det så godkendes...
Avatar billede ReneNP Nybegynder
13. juli 2009 - 13:23 #3
@mcb2001
Ahh ok. Gik bare ud fra at eftersom jeg havde et svar til #1, så vil jeg oprette min post som et svar.
Giver den anden måde ikke bare alt mulig unødig indhold, når folk ender med at oprette "svar" poster, som reelt set ikke har noget indhold af værdi?
Avatar billede hoppe11 Nybegynder
13. juli 2009 - 13:38 #4
hvordan kan man via js resette sin form??

document.form_upload.reset();
??
Avatar billede ReneNP Nybegynder
13. juli 2009 - 13:42 #5
Ja.
Eller document.getElementById('idPåForm').reset();
Avatar billede hoppe11 Nybegynder
13. juli 2009 - 13:53 #6
tak for hjælpen :)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
13. juli 2009 - 14:32 #7
jo, det giver unødigt indhold, men kontrol med hvem der ligger svar, så de rigtige får point.
Det er sådan det er valgt at gøres, så jeg holder mig bare til det :-)
(synes personligt det er idioti)
Avatar billede ReneNP Nybegynder
13. juli 2009 - 14:36 #8
@mcb2001

Kan se at dette står i FAQ'en:
Hvis du lige har løsningen på problemet, så laver du dit indlæg som et svar.

Hvis du skal have spørgsmålet uddybet, eller bare kommer med et muligt løsningsforslag laver du det som en kommentar.

Så det er vel det vi må forholde os til.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
13. juli 2009 - 14:44 #9
jeg forholder mig til hvordan 95% af brugerne på sitet bruger den - ved godt det ikke giver mening, men der er nu engang koncensus omkring at det er sådan man bruger sitet :-)