Avatar billede cykleren Nybegynder
10. juli 2009 - 17:34 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

xp pro vil ikke starte

hej
jeg har smadret \windows\system32\config32\system

Det er min arbejds pc! og jeg har ikke nogen xp pro cd at lave reperation med! er der andre løsninger? jeg har prøvet at starte fejlsikret, sidst kendte installation der virkede osv. uden resultat.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2009 - 17:43 #1
Har du prøvet en "chkdsk /r /f" www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede cykleren Nybegynder
10. juli 2009 - 21:51 #2
hvordan kommer jeg på d drevet? jeg står ved A:\>
hvad taster jeg. for skriver jer kun chkdsk, vil maskinen køre scandisk istedet!
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. juli 2009 - 01:45 #3
Så prøv chkdsk drev /p /r fra genoprettelses konsolen

Eller chkdsk drev /f /r fra kommandopromten

Drev i dit tilfælde er højst sandsynligt c:
Avatar billede cykleren Nybegynder
11. juli 2009 - 09:16 #4
okay, jeg kan ikke skrive: chkdsk/p eller andre drev, så jeg komme over på andre drev. jeg kan kun køre på A drev. jeg jeg få hjælp til at skifte drev?
Avatar billede cykleren Nybegynder
11. juli 2009 - 09:27 #5
jeg har nu kørt scandisk på a og c drev. på a drevet er der tilsynesladende en fejl på cluster 2! "the \IO.SYS file is currently using cluster 2. Scandisk did not patch the cluster!

er harddisken ned?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. juli 2009 - 11:10 #6
Bruger du genoprettelseskonsolen eller kommandoprompten ?
Avatar billede cykleren Nybegynder
11. juli 2009 - 12:20 #7
jeg sætter den cd i hvor jeg har brændt et image (som anbefalet af helgec) så starter jeg op og vælger punktet: start up with cd-rom support.

herefter kommer en del tekst, men det slutter af med:

The diagnostic tools were succesfully loaded to drive C.
MCDEX Version 2.25
Copyright med mere
Drive D:= Driver MSCD001 unit 0

to get help, type help and press enter

A:\>

Håber dette giver hjælper!

Jeg tror jeg måske ved hvad jeg har gjort for at ødelægger pc'en. I et forsøg på at styre hvilke programmer der starter op når pc'en kører, tastede jeg F8 og valgte "fejlsikret tilsatnd med kommndaprompt" da der så fremkom et dos-lignende vindue, lukkede jeg det ned. Herefter har pc'en ikke villet starte.
Avatar billede khano Nybegynder
11. juli 2009 - 22:50 #8
Jeg havde ¨megen til et problem. Da jeg tændte min computer endte den bare med en sort skærm og endte aldrig med at vise skrivebordet.

Jeg prøvede alt muligt, men intet hjælp. Afleverede den til reperation.

Jeg tror Hardisken på din computer er gået i stykker, tror ikke problemet skyldes softwere.

Har du prøvet at genindstaller computeren?
Avatar billede cykleren Nybegynder
12. juli 2009 - 14:34 #9
hmmmm, jeg tror du har ret- nej ikke fosøgt geninstalleret, da det er mit arbejdes pc, og jeg har ingen programmer til den liggende.
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. juli 2009 - 20:55 #10
Med meldingen "The diagnostic tools were succesfully loaded to drive C", indikerer det at BIOS ikke kan se din harddisk, da diagnose værktøjerne bliver loaded på driveletter C, som jo burde være din harddisk.

Er det korrekt ? ?
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2009 - 08:41 #11
Mangler du stadig hjælp så meld tilbage, i dit specifikke tilfælde tror jeg at problemet skyldes at du kører NTFS og så bliver C-drevet ikke din harddisk
Avatar billede cykleren Nybegynder
13. juli 2009 - 17:35 #12
hej helgec og dragonknight. jeg er taget på ferie i denne uge og har ikke den anden pc med, men jeg vender tilbage sidst på ugen :-) jeg har stadig problemer!
Avatar billede cykleren Nybegynder
18. juli 2009 - 10:32 #13
ok, jeg er klar igen. Kan jeg få hjælp til at se om harddisken stadig kører (lidt vigtigt ;-) ) og kan jeg få hjælp til det med ntfs?
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. juli 2009 - 10:39 #14
Kan harddisken ses i BIOS ?
Avatar billede cykleren Nybegynder
20. juli 2009 - 12:59 #15
hvordad checker jeg det?
Avatar billede cykleren Nybegynder
02. august 2009 - 15:18 #16
lukker :-(