Avatar billede mgsj Nybegynder
06. juli 2009 - 16:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

XML attributter og Properties i C# og csv

Hej

Jeg har en csv fil som jeg skal kigge igennem og så konvertere til en xml fil.

csv filen er en tabel "Car":

Car Make, Car Drive,  Number of doors
Opel          Front wheel    2
Volvo          Rear wheel    4
Toyota          4 wheel        5

Altså kolonne 1, række 1 (celle AA) kan antage værdien Opel, Volvo eller Toyota, dvs. i den celle står der de "værdier" denne "property" kan antage. Kolonne 2, række 1 betyder at hhv. de biler fra kolonne 1 kan have front, rear eller 4 wheel drive og så fremdeles for kolonne 3.

Det jeg gerne vil have ud er følgende xml:

<TableName>Car<TableName/>
  <Category ="Car Make">
    <value> Opel </value>
    <value> Volvo </value>
    <value> Toyota </value>
  </Category>
  <Category ="Car Drive/>
    <value> Front wheel </value>
    <value> Rear wheel </value>
    <value> 4 wheel </value>
  </Catetory>

...og så frem deles.

Jeg kan godt læse ind fra csv filen, så det er egentlig udskriften til XML der volder mig lidt problemer. Altså fx. at kategorierne skal være attribut navne i Category tag'et.

Håber jeg har forklaret mit spørgsmål ordenligt.
Ellers spørg endelig.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2009 - 16:54 #1
Jeg kan absolut ikke lide din XML struktur. Jeg ville have lavet et car element med make,drive og doors unde elementer.

Som det er nu er du noedt til at laese hele file, gemme data i 3 styk List<> inden du kan starte paa at skrive XML.

Selve udskrivning af XML er nem nok - du skal bare vaelge mellem:
* opbygning af XmlDocument og Save af dette
* XmlTextWriter
* LINQ for XML
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2009 - 17:25 #2
Avatar billede mgsj Nybegynder
07. juli 2009 - 09:59 #3
Hej arne_v

Tak for fingerpeg. Jeg vil kigge på det og vende tilbage (der er sikkert et par tillægsspørgsmål).
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2009 - 01:02 #4
Bare spørg hvis det driller.

Jeg smider et svar i fald at det ikke driller.