Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
02. juli 2009 - 23:20 Der er 2 kommentarer

Write permission OK i php script men virker ikke i asp script?

Jeg har netop lagt min asp og php kode over på min egen iis server 5.1 Win Xp Pro.

Denne php kode som sletter en fil virker fint:
<?php
$myFile = "usersetups.txt";
unlink($myFile);
?>

Denne asp kode som sletter en fil virker ikke (jeg får ikke nogen fejlmeddelelse men der sker intet):
<%
Dim fs
Set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
if fs.FileExists("usersetups.txt") then
  fs.DeleteFile("usersetups.txt")
end if
set fs=nothing
%>

Begge scripts har kørt uden problemer på et webhotel.

Desuden kan jeg konstatere at andet asp kode virker fint på min webserver, det er kun den kode som skriver/sletter filer der ikke virker.

Jeg har givet fuld read/write permission til brugerne "Internetgæstekonto (IUSR_MachineName)" og "Start IIS-proces konto"

Hvad kan der være galt?
Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
04. juli 2009 - 15:26 #1
Jeg har nu været undersøgt dette problem i flere døgn uden at have fundet en løsning :-( Kunne godt bruge lidt inputs udefra...

Jeg kan ikke forstå hvorfor PHP scripts har lov til at skrive når ASP scripts ikke har?

Skal der gives Read/write permission til nogle windows\system32 filer for at ASP kan få lov til at skrive?
Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
08. juli 2009 - 10:40 #2
Er der evt. nogen som kender andre steder hvor man kunne søge hjælp?