Avatar billede kennethv Nybegynder
02. juli 2009 - 21:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Incorrect syntax near '('

Nu er jeg løbet ind i et meget underligt problem, som jeg ikke lige kan se en indgangsvinkel i til at kunne "debugge" mig frem til løsningen.

Jeg har dette i C#:

    protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        createConn(currentDatabase);
        mySqlCommand = mySqlConnection.CreateCommand();
statment
        mySqlCommand.CommandText = "UPDATE StaffLeftCompany SET (ForwardMail) VALUES (@ForwardMail) WHERE SecurityCode = @SecurityCode";
        mySqlCommand.Parameters.Add("@SecurityCode", SqlDbType.VarChar);
        mySqlCommand.Parameters["@SecurityCode"].Value = myid;
myid);
        if (CheckBox2.Checked)
        {
            mySqlCommand.Parameters.Add("@ForwardMail", SqlDbType.VarChar);
            mySqlCommand.Parameters["@ForwardMail"].Value = Lotus.Text.ToUpper();
        }
        else
        {
            mySqlCommand.Parameters.Add("@ForwardMail", SqlDbType.VarChar);
            mySqlCommand.Parameters["@ForwardMail"].Value = "NO";
        }
        mySqlCommand.ExecuteNonQuery();
        mySqlCommand.Dispose();
        closeConn();
    }

Alt spiller indtil vi når mySqlCommand.ExecuteNonQuery(); så får jeg den fejl der er i overskiften. Har ingen ide om hvad det er der driller og hvordan jeg kan kredse mig ind på hvad det er.

Så har brug for hjælp til denne her.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2009 - 21:14 #1
mySqlCommand.CommandText = "UPDATE StaffLeftCompany SET ForwardMail=@ForwardMail WHERE SecurityCode = @SecurityCode";
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2009 - 21:14 #2
VALUES er til INSERT ikke til UPDATE
Avatar billede kennethv Nybegynder
02. juli 2009 - 21:16 #3
Hold da op. Sidder du lige bag ved mig? :) det var dæl'me hurtig. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2009 - 21:20 #4
Jeg sidder formentligt ca. 6000 km. bag ved dig.
Avatar billede kennethv Nybegynder
02. juli 2009 - 21:34 #5
Arne må ligge et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2009 - 21:36 #6
svar
Avatar billede kennethv Nybegynder
02. juli 2009 - 21:42 #7
Hmm, det havde vist ikke meget med C# at gøre.