Avatar billede kasperbje Nybegynder
01. juli 2009 - 16:04 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Logindscript

Hej jeg søger et lille login script det skal kunne:

1. Man skal kunne registere.

2. Der skal være admin system.
      - Sletning/ban af bruger.
      - Opret nyhed.
      - Sletning af nyhed.
      - lave admins (og vips hvis det kan følge med)

3. Der må meget gerne være vip system
      - Adgang til nogle extra filer.

4. Nyheder.
5. Gerne et tagwall.
6. brugerliste.
      - Med adgang til hinandens profil.

7. Profil
      - Med navn, oprettet, alder,
        status (admin,medlem,vip),
        status (online,ofline).

8. Gerne mørkt design.

Er der nogle der kan finde/lave sådan noget uden det koster penge ? Jeg vil gerne give 300 point for det også vil jeg blive meget glad.

Ps. det behøver ikke og indebære alle tingene bare så mange som muligt :)

Pss. Ville gerne have givet mere for det men jeg har kun 300 points.

Psss. Point gives i to potioner (når det er lavet) da man kun kan give 200 point af gange her inde.
Avatar billede keysersoze Guru
01. juli 2009 - 16:21 #1
grunden til at du kun kan give 200 point af gangen er at det er det maximalt tilladte for en løsning her på eksperten - så 300 point går ikke. Jeg er også omtrent 110% sikker på at ingen vil lave et så stort system for dig gratis.

Du har været en del aktiv de sidste par dage - og det er fint gerne at ville en hel masse, men prøv at sæt dig stille og roligt ned og lær (ikke nødvendigvis løs) én ting af gangen. Få først lidt styr på hvad PHP er dernæst hvordan du kan arbejde med en database, mest nærliggende nok MySQL. Tag et kig på fx disse artikler http://www.phpartikler.dk/ og de artikler der er her på eksperten - når du har læst en del tutorials, gerne mere end en gang, så forsøger du selv med små ting af gangen og når ingenting virker sender du et spørgsmål afsted herinde. I løbet af sommerferien som jeg gætter på du har nu vil du måske så småt kunne gå i gang med at få erfaringer med ting på din liste, men vær klar på at ting tager tid (eller koster penge).
Avatar billede nissen2630 Novice
01. juli 2009 - 16:42 #2
Du kunne jo fortsætte med det du startede med.

http://www.eksperten.dk/spm/879701

Det virker ganske fint..Det er bare et spørgsmål om at tilføje den kode man ønsker.

Tror det var en rigtig god ide at følge keysersoze kommentar.
Avatar billede kasperbje Nybegynder
01. juli 2009 - 17:22 #3
jeg har læst lidt om php og jeg ved godt hva mySQL er men ved ikke hvor jeg skal lære og lave sådan nogle ting http://www.phpartikler.dk/ fortæller intet om og lave fx et login system så hvordan skulle jeg lære det ?
Avatar billede grippen Nybegynder
01. juli 2009 - 17:37 #4
Det behøver phpartikler heller ikke. Man skal derimod tænke lidt.

Du skal starte med at fange noget $_POST (dvs det som brugeren har indtastet)

Så skal du tjekke i databasen om det brugeren findes.

Så skal du lave noget if og else.

Det handler om at tænke lidt..
Avatar billede keysersoze Guru
01. juli 2009 - 17:40 #5
hvis du havde læst nok om php og mysql kunne du selv lave et login-system eller i hvert fald forsøge langt hen ad vejen for det er ret simpelt, så med al respekt tvivler jeg på at du har læst nok, specielt taget dine tidligere spørgsmål i betragning.

Men har du virkelig læst nok på begge dele ligger der stadig masser af toturials til præcis det du søger rundt omkring se fx http://www.phpeasystep.com/phptu/6.html
Avatar billede tjaz Nybegynder
01. juli 2009 - 17:41 #6
Det kan godt være at du ved hvad PHP og MYSQL ÉR men det gør dig ikke i stand til at kode. Du er nødt til at sætte dig ind i HVORDAN. Det er i virkeligheden ret simpelt, hvis du gider bruge lidt tid på det.

<?
if($_POST["brugernavn"] == "dinbruger")
  echo 'tillykke du gættede rigtig';
else
  echo '<form action="" method="post"><input type="text" name="brugernavn" /><input type="submit" value="OK" /></form>';
?>

Forstår du INTET af ovenstående bør du nok starte på:

http://www.phpartikler.dk/

Som de andre siger. Der er også gode artiker til at du hurtigt kommer i gang med at sætte PHP i forbindelse med en MYSQL database.
Avatar billede tjaz Nybegynder
01. juli 2009 - 17:44 #7
Her er ingredienserne:

- PHP (herunder while loops)
- MySQL
- SQL
- Sessions
- HTML (herunder forms)

Thats it, god fornøjelse.
Avatar billede keysersoze Guru
01. juli 2009 - 17:46 #8
Som en sidebemærkning skal det lige siges, at dette ikke handler om at der ikke er nogle der ikke vil hjælpe dig - det handler dels om at du bærer præg af ikke selv at have forsøgt og dels om at ingen har lyst til at arbejde gratis. Har du nogle spørgsmål så nytter det heller ikke at poste 200 linier kode - så poster man det udsnit der fejler for resten har man selvfølgelig selv debugget og testet igennem.
Avatar billede kasperbje Nybegynder
01. juli 2009 - 18:01 #9
jeg havede også testet jeg kunne bare ikke se hva fejlen skulle være den var et sted i login sagde jeg også men det kunne sagtens være noget et andet sted i scriptet det fik det til ikke og virke i login
Avatar billede kasperbje Nybegynder
01. juli 2009 - 18:05 #10
Hvordan laver jeg en text boks der sætter en variabel efter det man har skrevet ?
Avatar billede keysersoze Guru
01. juli 2009 - 18:38 #11
det er fint forklaret i mit sidste link - som du selvfølgelig har læst.
Avatar billede kasperbje Nybegynder
01. juli 2009 - 20:27 #12
nej det er ikke ?
Avatar billede keysersoze Guru
01. juli 2009 - 20:40 #13
tror du vi er et forum af lystløgnere? Jeg programmerer "kun" ASP og ASP.NET - ikke PHP - og jeg kan tydeligt se det, er du nu helt sikker på at du har læst tilstrækkeligt på det grundlæggende PHP?
Avatar billede kasperbje Nybegynder
01. juli 2009 - 21:07 #14
der er ikke noget sted hvor der står noget om og lave en boks hvor man skriver noget i og det man skriver bliver brugt som en variabel det er ikke inde i filen man skal skrive det det skal være inde på hjemmesiden i en skrive boks ligesom når man logger ind
Avatar billede nemlig Professor
01. juli 2009 - 21:24 #15
Jo - det står tydeligt under det link, som keysersoze tidligere skrev.
Jeg fandt fx. dette:

<input name="myusername" type="text" id="myusername">

Det giver et input-felt.

Variablen genereres ved "submit", og ligger i $_POST['myusername']

Linket giver et godt eksempel på et loginsystem, som også har en god sikkerhed mod sql-injektions.
Avatar billede keysersoze Guru
01. juli 2009 - 21:25 #16
så er det vist hermed konkluderet at du ikke har læst noget som helst om PHP - for dette er noget af det absolut første man ville støde på.

I afsnittet "main_login.php" defineres formfelterne og i "checklogin.php" sættes og benyttes variablerne. Se "// username and password sent from form".
Avatar billede kasperbje Nybegynder
01. juli 2009 - 21:59 #17
når der den var ikke der hvor jeg kigget jeg kigget inde i de der begynder introduktioner noget
Avatar billede dkfire Nybegynder
01. juli 2009 - 22:31 #18
Du læser måske også kun første kapitel af en bog og siger derefter at du har læst den ?
Avatar billede kasperbje Nybegynder
01. juli 2009 - 22:35 #19
nej men vidste ikke det andet også var php
Avatar billede kasperbje Nybegynder
02. juli 2009 - 07:26 #20
nå finder bare noget så
Avatar billede keysersoze Guru
02. juli 2009 - 07:47 #21
jamen - mange tak for hjælpen...
Avatar billede kasperbje Nybegynder
02. juli 2009 - 08:04 #22
Hva mener du ?
Avatar billede nemlig Professor
02. juli 2009 - 08:12 #23
Det er godt nok dårlig stil, at du bare giver dig selv pointene og endda uden den mindste antydning af en lille tak for bidragene.
Der er trods alt flere her i tråden, som har prøvet at hjælpe dig.
Avatar billede nemlig Professor
02. juli 2009 - 09:09 #24
Jeg kan se i din profil, at du er 15 år. Det forklarer måske din lidt kedelige "opførsel" herinde.
Jeg har ikke kunnet lade være med at se på dine øvrige spørgsmål. Du har stillet 6 spørgsmål, og du fået en hel del hjælp, men du har selv taget pointene.
I flere af trådene får du flere velmenende tips og kommentarer, til hvordan man "opfører" sig på sitet.
Det lader ikke til, at du har "lært" af disse.
Lidt tålmodighed, lidt taknemmelighed og lidt ydmyghed vil hjælpe dig gevaldigt.
Avatar billede nissen2630 Novice
02. juli 2009 - 09:20 #25
Det med at tage hans egne point er den stil han startede med.

linket i punkt #2 gjorde han det samme.
Avatar billede nemlig Professor
02. juli 2009 - 09:42 #26
Han har gjort det i alle sine spørgsmål!
Avatar billede nissen2630 Novice
02. juli 2009 - 17:02 #27
Yep...Jeg ved ikke en skid om PHP og MySQL og så tog det mig kun caca ½time at få alle af dem til at virke..kan sgu kun grine