Avatar billede thomas_b Nybegynder
30. juni 2009 - 00:57 Der er 3 kommentarer

get & post form - tilbageknap

Hej Eksperter...

Jeg har et lidt hængende problem...

Jeg er træt at at når jeg laver mine form's og man trykker "tilbageknap" både ved "get" og "post" - at der så kommer denne, "er du sikker på du vil indlæse siden igen, eller lign..."

nogle der har et smart fif til at automatisk gå tilbage til udgangspunkt eller lign...

Er ikke tilfreds med javascript - history(-1) eller lign...
Bedst hvis det kunne løses med asp...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. juni 2009 - 01:43 #1
Når du har afviklet det der skulle afvikles (grunden til at formen er blevet submittet) skal du redirecte den en ny adresse.

Denne nye adresse kan sagtens være samme adresse.

Du checker jo naturligvis om der er submittet en form, før du prøver på at arbejde med dataene.. :-)

eksempel:

du har en form: <form action="profil.asp" method="post">
formen indeholder felter til opdatering af en profil.
man indtast f.eks. nye data til profilen, og klikker på submitknappen
det sender brugeren til f.eks. "profil.asp"
i din kodeblok til håndtering af submit redirecter du til "profil.asp", som ikke bliver afviklet igen, da redirect ikke er lig submit

Prøv det.
Avatar billede thomas_b Nybegynder
30. juni 2009 - 08:32 #2
Ja... men er du kommet videre på siderne og lige pludslig vil tilbage med backspace, så kommer den og sprøger om man vil opdatere post-formen...?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. juli 2009 - 20:46 #3
Hmm.. tror faktisk at det er en browser ting..? Mener ikke at Opera gør det.. muligvis gør Firefox det.. men IE gør det vist..

Jeg vil se om jeg senere kan smække en teste sammen..