Avatar billede kno Nybegynder
29. juni 2009 - 14:37 Der er 6 kommentarer

Replace/substring HTML/JavaScript

Hej.

Jeg har en html side hvor jeg vil have en række knapper. Alt efter hvilken knap man trykker på så skal der ændres noget i en lang parameterstreng, som er et hidden input felt, på en bestemt position. Det kunne f.eks. være sprog. Jeg har DAN i position 41 - 43. Hvis jeg trykker på Engelsk så skal det ændres til ENG i position 41 - 43.
Hvordan kan man gøre det let og elegant?
/Klaus
Avatar billede ebusiness Nybegynder
29. juni 2009 - 15:22 #1
Jeg vil mene at den mest ligetil metode er at have en variabel for hver parameter, du skal så have en funktion som sætter dem sammen til strengen.

Fx:
<input type="button" onclick="lang='ENG';sethiddenfield();" value="English">
<input type="hidden" id="hiddenfield">
<script type="text/javascript">
//Parametre
lang="DAN"
place="DEN"

function sethiddenfield(){ //funktion som sætter værdien i hiddenfield
    document.getElementById("hiddenfield").value=lang+place
}
sethiddenfield() //sæt startværdien i hiddenfield
</script>
Avatar billede kno Nybegynder
29. juni 2009 - 15:32 #2
Hej.

Ja det tænkte jeg også på. Så skal jeg jo også lige have den splittet op først.
Avatar billede majbom Novice
29. juni 2009 - 15:40 #3
Avatar billede roenving Novice
29. juni 2009 - 16:04 #4
Det nemmeste er helt klart at have værdierne i en hel stribe forskellige hidden fields, for så kan en action på f.eks. radios ændre feltet simpelt ...
Avatar billede majbom Novice
30. juni 2009 - 08:20 #5
-> roenving - det var sq da en go ide :)
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 12:51 #6
lukketid?