Avatar billede jokkejensen Novice
29. juni 2009 - 09:51 Der er 1 løsning

Fjerne tomme attributter, fra xsl:use-attribute-sets

Hej Eksperter.

Jeg er blevet glad for at bruge attribute sets, så jeg kan genbruge funktionalitet over flere xslt filer, her et et meget simpelt eksempel:

    <xsl:attribute-set name="li">
        <xsl:attribute name="class" xml:space="default">
            <xsl:if test="$currentPage/@id = @id">Current</xsl:if>
        </xsl:attribute>
    </xsl:attribute-set>

    <xsl:attribute-set name="a">
        <xsl:attribute name="class" xml:space="default">
            <xsl:if test="$currentPage/@id = @id">Current</xsl:if>
        </xsl:attribute>
        <xsl:attribute name="title">
            <xsl:value-of select="./data[@alias = 'teaser']"/>
        </xsl:attribute>
    </xsl:attribute-set>

Jeg har så udbygget den til at vise flere forskellige klasser der svarer til sidens state, men ovenstående kun "Current" for at simplificere.

Jeg bruger attributesets'ene sådan her:

<li xsl:use-attribute-sets="li">
                <a href="{umbraco.library:NiceUrl(@id)}" xsl:use-attribute-sets="a">
                    <xsl:value-of select="@nodeName"/>
                </a>
</li>

Jeg kan desværre ikke neste en if omkring en attribute i et attribute set, og jeg ved godt jeg bare kunne skubbe attribut settet op og ligge ved siden af hvert anchor og listitem, men det bliver hurtigt svært at vedligeholde, når man bruger den på "Hovedmenu", "Undermenu", "Andre menuer" og "breadcrumb. og jeg vil gerne adskille disse i hvert sin xslt rendering.

Mit output bliver ex:

<ul id="MainMenu">
                    <li class="Current"><a class="Current" title="Internet sport, køb alt i sportsudstyr" href="/forside.aspx">Forside</a></li>

                    <li class=""><a class="" title="Alt i løbeudstyr" href="/loeb.aspx">Løb</a></li>
                    <li class=""><a class="" title="Alt i skiudstyr" href="/ski.aspx">Ski</a></li>
                    <li class=""><a class="" title="Alt i fodboldudstyr" href="/fodbold.aspx">Fodbold</a></li>
                    <li class=""><a class="" title="Alt i tennisudstyr" href="/tennis.aspx">Tennis</a></li>
                    <li class=""><a class="" title="Se alle vores aktuelle tilbud" href="/tilbud.aspx">Tilbud</a></li>
                </ul>

Altså en h....... masse tomme attributter.

Jeg har selv overvejet 3 muligheder:

1: oprette markuppen til menuerne som en xsl:variable, og rulle den igennem og fjerne tomme attributter og udskrive
2: httphandler i .net der varetager opgaven (vil jeg gerne undgå)
3: en global template til at oprette et listitem (evt med en parameter der fortæller hvilken type), jeg genbruger på alle menuer (men så får jeg det adskilt, og får svært ved at lave hurtige lokale ændringer i en enkelt menu, uden at skulle tænke på de andre)

Så findes der en metode i xslt til at droppe tomme attributter fra xsl:attribute-set ?

Eller bør jeg bruge en af ovenstående?

På forhånd tak
Jacob Jensen
Avatar billede jokkejensen Novice
03. februar 2012 - 11:19 #1
lukker, føler nogen sig forulempet, så sig til så får de points, men vil lige have lukket alle mine åbne spm, opretter bare et nyt hvis nogle vil have points, gider ikke til at gennemlæse posten, men gider ikke mere spam fra eksperten.dk, og de tvinger jo en til at lukke spørgsmål der ikke er besvaret - hvorfor de er ubrugelige for andre.