Avatar billede dotnewbi Juniormester
26. juni 2009 - 09:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

problem med file copy + rename

Hej Eksperter!
Jeg er støt ind i et problem i forbindelse med en funktion som skal kopier og samtidig omdøber aspx og cs filer. Det er ingen problemmer med at kopier og omdøbe filerne, problemmet ligger i at jeg har problemmer med at få rettet de referender som aspx filen har i sin header så som CodeFile="oldfile.aspx.cs" og Inherits="Call_oldfile" men uden helt i kan se min kode her under:

public void CopyRenameFile(string oldname, string newname, string oldfilepath, string newfilepath, bool codefile) {

                FileStream ReadFile = new FileStream(System.Web.HttpContext.Current.Server.MapPath("~/" + oldfilepath), FileMode.OpenOrCreate, FileAccess.Read);

                StreamReader sr = new StreamReader(ReadFile);
                string content = sr.ReadToEnd();

                string OldCodePage = "CodeFile=\""+oldname+".aspx.cs\"";
                string NewCodePage = "CodeFile=\"" + newname + ".aspx.cs\""; ;
                content.Replace(OldCodePage, NewCodePage);

                string OldInit = "Inherits=\"Call_"+oldname+"\"";
                string NewInit = "Inherits=\"Call_" + newname + "\"";
                content.Replace(OldInit, NewInit);

                string OldClass = "wi_ajaxpages_" + oldname;
                string NewClass = "wi_ajaxpages_" + newname;
                content.Replace(OldClass, NewClass);

                sr.Close();
                ReadFile.Close();

                if (codefile == true)
                {

Stream codeFile = File.Open(System.Web.HttpContext.Current.Server.MapPath("~/" + newfilepath), FileMode.Create);
StreamWriter sw = new StreamWriter(codeFile);

CSharpCodeProvider cscp = new CSharpCodeProvider();
ICodeGenerator codeGenerator = cscp.CreateGenerator(sw);
CodeGeneratorOptions cgo = new CodeGeneratorOptions();

CodeSnippetCompileUnit cscu = new CodeSnippetCompileUnit(content);                  codeGenerator.GenerateCodeFromCompileUnit(cscu, sw, cgo);
sw.Close();
codeFile.Close();
                }
                else
                {

FileStream WriteFile = new FileStream(System.Web.HttpContext.Current.Server.MapPath("~/" + newfilepath), FileMode.OpenOrCreate, FileAccess.Write);

        StreamWriter sw = new StreamWriter(WriteFile);
        sw.Write(content);
        sw.Close();
          WriteFile.Close();

                }

Avatar billede Spotgun Seniormester
26. juni 2009 - 12:08 #1
Dine replaces fungerer ikke. Det skal være sådan her i stedet:

content = content.Replace(OldInit, NewInit);
Avatar billede dotnewbi Juniormester
26. juni 2009 - 21:58 #2
AHH ja det er jo øjene man bliver blind på først! Tak for hjælpen!