Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
25. juni 2009 - 11:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skift focus til en anden form

Hej Eksperter

Jeg har en form med en listbox. Når jeg skifter selectedindex i listboxen, og der står noget specielt så åbner den en ny form.

Det jeg gerne ville hvis man kan, er at den åbner den nye form, men den gamle form beholder focus.

Grunden er at det er ret træls at sidde og bladre med piltasterne og så når den åbner skal man have fat i musen.

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede tjacob Juniormester
25. juni 2009 - 13:00 #1
Jeg tror ikke det er muligt at beholde fokus på form1, da form2 altid vil få fokus når du kalder Show. Men du kan da sætte den tilbage til form1 igen:

form2.Show()
form1.Focus() -eller Me.Focus()
Avatar billede tjacob Juniormester
25. juni 2009 - 13:02 #2
-Du skal muligvis også efterfølgende sætte fokus på listboxen
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
25. juni 2009 - 13:13 #3
Uha det var lige det jeg mente :-)

Havde været ved at lege lidt med den metode, jeg havde sat form1.focus() inde i form2's load event.

Mange tak :-) Opretter du et svar? :)
Avatar billede tjacob Juniormester
25. juni 2009 - 13:25 #4
OK, -svar