Avatar billede imperten Nybegynder
25. juni 2009 - 10:58 Der er 3 kommentarer

Feltbetingelse orddeling

Er det muligt på en eller anden måde at opsætte en betingelse, at der kun skal medtages varenavne, som begynder med eksempelvis SKO?

Eksempelvis som man kender fra andre sprog: midt(1, 3) == 'SKO'
Avatar billede pct Nybegynder
25. juni 2009 - 13:25 #1
SubStr(txt:STR, fra:INT, antal tegn:INT)

Per :o)
Avatar billede mariaf Juniormester
25. juni 2009 - 20:15 #2
Prøv at kigge i den kode, der styrer søgefeltet øverst. Her ligger det i nogle macroer, som du med fordel kan anvende.
Avatar billede GlobaCon Nybegynder
27. juni 2009 - 22:52 #3
Du kan bruge følgende stykke kode:

IF SubStr(LagKart.Varenavn,1,3) == "SKO" THEN
  <din kode her>
ENDIF

Ovenstående stykke tjekker det varenavn du står på hvis du eksempelvis kalder koden når du er inde i lager kartoteket.

Eller du kan lave:

SEARCH LagKart USING VareIdx WHERE SubStr(LagKart.Varenavn,1,3) == "SKO"
  <din kode her>
END

Ovenstående kode gennemløber lager kartoteket og gør det der står i din kode, hvis de 3 første bogstaver er SKO

Du kan osgå lave:

SEARCH LagKart USING VareIdx
  IF SubStr(LagKart.Varenavn,1,3) == "SKO" THEN
    <din kode her(1)>
  ELSE
    <din kode her(2)>
  ENDIF
END

Ovenstående kode gennemløber hele lager kartoteket og hvis de 3 første bogstaver er SKO så udføres <din kode her(1)> ellers udføres <din kode her(2)>

Jeg håber det kan bruges :)
Ellers er du mere end velkommen til at skrive til mig, så uddyber jeg det gerne.

Med Venlig Hilsen

Bent B. Pedersen
GlobaCon - Din Microsoft C5 Specialist