Avatar billede maddragon Nybegynder
21. juni 2009 - 12:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Linq til xml vb problem

hej jeg er støt ind i et problem med linq til xml brugen
min metode er så  ledes.

Protected Sub getchannels()
        ' the explanation for this u wil find the in the next method so pls see that first.
        Dim XMLchannels As XDocument = XDocument.Load(Server.MapPath("xml/xmltv.xml"))

        Dim channellist = From channel In XMLchannels.Descendants("channel") _
            Select channelid = channel.Attribute("id"), channelname = channel.Element("display-name")

        For Each chan In channellist
            LITguide.Text &= "<tr>"
            LITguide.Text &= "<td>"
            LITguide.Text &= chan.channelname
            LITguide.Text &= "</td>"

            Dim programlist = From program In XMLchannels.Descendants("programme") _
            Where program.Attribute("channel").Value = chan.channelid _
            Select Filler = "", programname = program.Element("title")

            For Each prog In programlist
                LITguide.Text &= "<td>"
                LITguide.Text &= prog.programname
                LITguide.Text &= "</td>"
            Next
            LITguide.Text &= "</tr>"
        Next

    End Sub

problemet er linjerne :

LITguide.Text &= prog.programname
og
LITguide.Text &= chan.channelname

den melder fejlen : operator '&' is not defined for types "string" and linq.elements

på de 2 linjer og jeg har prøvet div ting jeg ved og de hjælper ikke er der nogen der evt. kan fortælle mig hvad den englig brokker sig over og evt et eksempel på vilken syntax så skal have

jeg prøvede at lave det i C# der melder den ingen fejl på sådan en linje der er kun vb :S og min kunde vil have det i vb har prøvet over tale ham til c# istedet men for mange er vb ikke så let at slipe fordi det er så nemt ;)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
21. juni 2009 - 18:06 #1
Hvad med ToString på dem?
Avatar billede maddragon Nybegynder
21. juni 2009 - 18:34 #2
det løste den skulle jeg have tænkt på jeg trode ikke det var nødvendigt da den sagtens kunne spytte det ud uden at lave det til string når du loopet det ud chan.channelname kun men ok den skal jeg huske lol

hvis du lige post det som svar så du kan få dine points :)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
21. juni 2009 - 20:11 #3
Svar :)