Avatar billede ssv Nybegynder
20. juni 2009 - 17:06 Der er 1 løsning

Opdatér iframe fra iframe

Hello.

Jeg står i denne situation, at jeg har brug for at opdatere en iframe fra en anden iframe. Der er her tale om en hhv. et varekort og en varekurv der bliver iframet på hovedsiden.

Når brugeren har købt en vare, bliver vedkommende sendt til en "Vis kurv" (hvilken er iframet). Når brugeren lander på denne side skal iframen med varekuven opdateres, for at få den aktuelle produktstatus.

Er der nogen der har et bud på hvordan sådan en kode skal se ud? Jeg googlet lidt frem og tilbage og forsøgt mig frem, men uden det helt store held.
Avatar billede madfarmer Nybegynder
20. juni 2009 - 17:55 #1
Heysan.. Du kan få adgang til iframens parent gennem commandoen

parent.document

så du kan få fat i den anden iframe fra den du er i ved

parent.document.getElementById('iframeId')

Men er ikke helt sikker på det virker på iframe.. ellers kan du prøve med

parent.window.[iframeName].location.href=parent.window.[iframeName].location.href;

En helt anden ting.. Du burde nok overveje at tjekke noget AJAX ud. Løsninger med iframes er tit meget besværlige, og man løber let ind i kompatibilitetsprobelemer. Hvis du har nogle drømme om at fortsætte med at lave webdesign så er det NU du skal lærer dig lidt ajax. laver du hjemmesiden i .NET er ajax ovenikøbetjava script:%20void(0); autmatiseret så du ik engang behøver at kode noget som helst.. Håber du kunne bruge svaret til noget alligevel..

MVH

Jakob