Avatar billede annpro Nybegynder
19. juni 2009 - 12:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hastende hjælp gemme tekst felt fra en formular i hukommelsen og bruge den i andre formularer

Jeg har hastende brug for et svar på hvordan jeg skal gøre følgende.

Jeg har et felt i en fomular vi kalder den aaa, jeg ønsker når man har tastet noget i dette felt at det så gemmes i hukommelsen, og man så kan udlæse det i en anden formular eller tabel.

Jeg har brug for at få det skårret ud i pap, det her er ikke mit stærke område.

Det her kan jeg godt finde ud af:
aaa.SetFocus
aa1 = aaa.Text

Men hvad og hvor skal jeg skrive noget ind i min access database for at gemme værdien fra aaa.Text (aa1) så jeg så kan gå til formular 2 og vise denne tekst ?? og hvordan får jeg jeg den vist ??

måske =[aaa] eller hvad ?

Nogen der har et seriøst bud

Nu sættes der point på højkant
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juni 2009 - 13:01 #1
Jeg kan ikke hjælpe dig, men du må maksimalt give 200 point til et spørgsmål
Avatar billede annpro Nybegynder
19. juni 2009 - 13:05 #2
er det ikke også det jeg har gjort ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juni 2009 - 13:08 #3
:-) så forkert. Disregard transmission.
Avatar billede supertekst Ekspert
19. juni 2009 - 13:20 #4
Hvis du opretter et Module og heri erklære en Public variabel kaldet f.eks. Fælles

Når formular-1 Feltet aaa forlades - tilskriv Module1.Fælles = feltet.

Når formular-2 aktiveres - hent variablen fra Module1.Fælles og vis denne iden aktuelle formular.
Avatar billede annpro Nybegynder
19. juni 2009 - 13:23 #5
oki pendle det venligst ud, hva jeg lige nøjagtig skal skrive ind
Avatar billede supertekst Ekspert
19. juni 2009 - 13:25 #6
Send en mail (adresse under min profil) - så returnerer jeg en DB med koden.
Avatar billede annpro Nybegynder
19. juni 2009 - 13:44 #7
skulle være sendt har du modtaget den ?
Avatar billede annpro Nybegynder
19. juni 2009 - 15:16 #8
det kører og virker, smid et svar så du kan få dine point, og 100000000 tak for hjælpen
Avatar billede supertekst Ekspert
19. juni 2009 - 15:37 #9
Koden i Formular 1 - tilskriver variablen i Module1 med den indtastede Cpr-nr., når dette felt forlades.

Private Sub Tekst1_Exit(Cancel As Integer)
Rem gem cprnr i module1.FællesId
          Module1.FællesID = Me.Tekst1
Koden i Formular 2 - henter variablen i Module1 med den indtastede Cpr-nr., når formularen åbnes..

Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
    Me.Tekst1 = Module1.FællesID
End Sub
I Module1 er der kun erklæret en variabel:
Public FællesID As String

og selv tak...