Avatar billede andersel Nybegynder
16. juni 2009 - 12:32 Der er 1 kommentar

vbscript virker ikke på net

hej.
jeg har lavet et script som fint virker på xp men på windows nt kommer den med en fejl
Error: 800a01ad - ActiveX Component can't create object: 'CDO.message
jeg har sikret mig at cdonts.dll er registreret på nt men den vil bare ikke
nogen der har et godt råd til hvad der kan være galt.
her er koden

Function GetCurrentComputerName
set oWsh = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
set oWshSysEnv = oWsh.Environment("PROCESS")
GetCurrentComputerName = oWshSysEnv("COMPUTERNAME")
End Function

'====================================================================================
' Begin main code
'====================================================================================
str = ""

set oFs = WScript.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set oDrives = oFs.Drives
strComputerName = GetCurrentComputerName ' get name only once for performance reasons

for each oDrive in oDrives
    if (oDrive <> "A:") then
    str = str & strComputerName & "," & oDrive.DriveLetter & "," & oDrive.TotalSize & "," & oDrive.FreeSpace & vbcrlf
    end if
next

msgbox(str)
sendmail "x@x.dk", "x@x.dk", "Server: NUPO Kritisk lav diskplads på Webs-drev", str,  "format", "importance", "attachments"

function sendmail(recipients, from, subject, body, format, importance, attachments)
    dim objMessage

    Set objMessage = CreateObject("CDO.Message")
    objMessage.Subject = subject
    objMessage.From = from
    objMessage.To = recipients
    objMessage.TextBody = body

    '==This section provides the configuration information for the remote SMTP server.
    '==Normally you will only change the server name or IP.
    objMessage.Configuration.Fields.Item _
    ("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendusing") = 2

    'Name or IP of Remote SMTP Server
    objMessage.Configuration.Fields.Item _
    ("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserver") = "snowdrop"

    'Server port (typically 25)
    objMessage.Configuration.Fields.Item _
    ("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserverport") = 25

    objMessage.Configuration.Fields.Update()

    objMessage.Send()

    set objMessage = nothing
end function
Avatar billede andersel Nybegynder
17. juni 2009 - 12:32 #1
der skulle have stået nt og ikke net :)