Avatar billede Sidenius_ Nybegynder
16. juni 2009 - 12:20 Der er 2 kommentarer

Visual Studio 2008 - ASP.NET - Gem af data fra Calendar-control og Textbox i DB

Hej

jeg vil lave mig en checkliste side hvor man indtaster sine Initialer samt Dato fra en Calendar-control og disse 2 værdier så gemmes i en SQL-database. Jeg har fået lavet en sql fil kaldet checkliste.sdf , samt fået oprettet en Calendar-control , en Textbox2 samt en "Button2"-knap som skal gemme disse oplysninger i checkliste.sdf. Noget af koden er vedhæftet forneden:

protected void Calendar1_SelectionChanged(object sender, EventArgs e)
    {
        Label1.Text = Calendar1.SelectedDate.ToLongDateString();

    }

    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {

    }

    protected void Button2_Click(object sender, EventArgs e)
    {

    }

    protected void TextBox2_TextChanged(object sender, EventArgs e)
    {

    }

Håber noget af dette kan hjælpe. Jeg er ikke så meget inde i alt det her ASP-verden.
Avatar billede Sidenius_ Nybegynder
16. juni 2009 - 12:22 #1
hov glemte lige at spørgsmålet til det går på hvordan jeg så får gemt disse værdier i Databasen når man trykker på "Button"-knappen.
Avatar billede windcape Praktikant
16. juni 2009 - 13:14 #2
At fortælle os fil extension på din database hjælper altså ikke særlig meget.

Læs dokumentationen til din database samt dens API/adapter, som forhåbenlig er vedlagt. Og så sætter du jo dine data ind i den.

Data in, Data out. Simpelt.