Avatar billede jakobdo Ekspert
15. juni 2009 - 13:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Session og Session("UserID")

Hej,
så er jeg på spil igen. (øv øv)
Jeg er ved at skulle gennemskue noget gammelt kode, hvor følgende kode optræder:

<%
intUserID = Session("UserID")
%>

Jeg har lavet lidt tjek, om intUserID er sat eller ej.
Når jeg åbner siden direkte, så melder den: intUserID er ikke sat.

Hvis jeg åbner en anden side først, så melder den intUserID ok.

Hvor pokker bliver den session sat ?
Er der nogle smarte asp ting, som includes automatisk, f.eks. lige som global.asa og lign ?
Og hvordan virker disse auto-includes ?

Jakob
Avatar billede softspot Forsker
15. juni 2009 - 13:26 #1
Session-variablen bliver normalt ikke sat af sig selv, så hvis Session("UserID") er sat, så er det fordi den er blevet sat et eller andet sted i den kode du har udført for den side, hvor den sættes (eller på en tidligere side du har vist i den aktuelle session's levetid).
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2009 - 13:28 #2
Check om der evt. laves noget skummelt i global.asa !
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. juni 2009 - 13:35 #3
Men hvordan virker det med global.asa ?
Loades den som f.eks. htaccess gør på en apache ?
Så den tager og løber alle igennem fra underdir til root ?
Avatar billede softspot Forsker
15. juni 2009 - 13:44 #4
Der kan kun eksistere en global.asa pr. applikation (dvs. undermapper der er sat til at være virtuelle applikationer kan have sin egen global.asa).

Global.asa indeholder erklæringer af globale objekter (enten i application-scope eller session-scope) og en lille håndfuld events som rejses, når hhv. application startes og stoppes, samt når session startes og stoppes (med de rigtige patches på serveren).
Avatar billede softspot Forsker
20. juni 2009 - 00:20 #5
Kom du videre med dette?
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. juni 2009 - 07:32 #6
Ahh sorry ja.
Jeg store spasser af en fortaler for at debugge og finde fejlen selv.

Løsningen var, at når man kalder siden:

vis.asp, så selve linket kalder: find_bruger.asp, som sætter session og laver en redirect til vis.asp.
Så jeg skulle bare have kigget i html'en til at starte med, så var dette spørgsmål helt unødvendigt...

Smid et svar, hvis i vil have point.
Avatar billede softspot Forsker
20. juni 2009 - 08:03 #7
:-)