Avatar billede kasper112112 Praktikant
11. juni 2009 - 22:24 Der er 6 kommentarer

Powerpoint problem

Hej.

Jeg sidder og skal lave en powerpoint præsentation til en messe.
Jeg skal bruge 5 slides med billeder der popper op random. Så langt så godt.
Der er 2 problemer:
1. Præsentationen skal køre i det "uendelige" altså starte forfra automatisk når sidste slide er slut! Hvordan gør jeg det?

2. Jeg skal bruge noget tekst som skal køre forneden konstant, og som ikke skal være påvirket af om der skiftes slides!

Jeg har lidt travlt med det, så jeg håber i kære eksperter kan hjælpe.

Dbh Kasper
Avatar billede Pantzer Praktikant
11. juni 2009 - 23:00 #1
Hej Kasper

Jeg ved ikke lige om man kan få det til at kører i en tilfældig rækkefølje, men du kan sagtens få det til at kører i ring.

Du skal ind i "Indstil diasshow" under fanen Diasshow og sætte flueben i "Gentag indtil ESC".
Under fanen "Animationer" skal du så sætte flueben i feltet "Automatisk efter:" og vælg et passende antal sekunder, og fjerne det i "Ved klik med musen".

Nu kører diasshowet i ring indtil du selv trykker ESC.

Håber det virker for dig.

Mvh. Jon
Avatar billede kasper112112 Praktikant
11. juni 2009 - 23:18 #2
Hej Jon.

Tak for hjælpen med punkt 1.
Ved du noget om den "lysavis" der fortsætter på alle slides, jeg også har brug for?
Avatar billede Pantzer Praktikant
11. juni 2009 - 23:18 #3
Lige en hurtig tilføjelse:
Du behøver ikke at fjerne fluebenet i "Ved klik med musen", da det så er muligt både at bruge klik og tidsintervallet.
Husk også, at tidsinstillingen skal sættes på hvert enkelte dias. På den måde kan du også selv bestemme om et enkelt dias skal være synlig i længer tid end de andre. :)
Avatar billede Pantzer Praktikant
12. juni 2009 - 00:04 #4
Undskyld, det overså jeg lige. :)

Vælg et dias (eller opsæt det selv) hvor der er en form for teksfelt (du kan også selv sætte det ind.
Sørg for at teksfeltet er ens på alle slids (derfor er det godt at bruge en skabelon/master).
Skriv så den tekst, som du vil lade køre på dine slides. Skriv den samme tekst på alle slides.

Marker tekstboksen og tryk på "Brugerdefineret animationer" under fanen "Animationer".

I den boks der nu kommer frem trykker du på "Tilføj effekt".
Tilføj en indgangseffekt og en udgangseffekt.
Tryk på det element du lige har tilføjet og ret i effekterne.

Eks.
Tilføj effekt -> Indgang -> Flyv ind.
Start: Med forrige
Retning: Fra venstre
Hastighed: Meget langsom

Tilføj effekt -> Afslut -> Flyv ud.
Start: Efter forrige
Retning: Til Højre
Hastighed: Meget langsom

Når du så kører din præsentation, vil det se ud som om teksten kører gemmen den enkelte slide og starter forfra i den næste.

Når du først har fundet funktionen, er det bare at lege lidt. :)

Mvh. Jon
Avatar billede Jeanette Praktikant
23. august 2020 - 19:48 #5
Hej

Nogle der kan hjælpe med min forespørgsel ...

Jeg har lavet en Powerpoint præsentation, men kan pludselig ikke få slideshowet til at fremvise, ej heller brug af animationer.
Nogle der kan hjælpe ?
Avatar billede Pantzer Praktikant
25. august 2020 - 18:59 #6
Hej Jeanette

Det kan tænkes, at du skal være en anelse mere præcis med din problembeskrivelse.
Tænker også, at det ville give bedre mening, at oprette et  nyt spørgsmål i stedet for at kommentere på et som er 11 år gammelt...

// Jon