Avatar billede cosmo21 Novice
11. juni 2009 - 19:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Router står af trådløst

Hej alle

Min Router en D-Link har jeg haft nu i 2 år. Købt i Elgiganten for en 299,-

Her de sidste 2 uger kan jeg gå på min bærbar trådløst og pludselig står signalet af trådløst. Så tænker jeg det er fordi der er noget galt med min bærbar....MEn da min PS3 der også er sat op til trådløs heller ikke kunne efter lidt surfen kan nogle fortælle mig om dette betyder at det trådløse signal er ved og stå af.

Sker hver dag kort surfing - signalet ryger.

Virker fint nok med RJ45 kabling i
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. juni 2009 - 22:12 #1
Du har helt sikkert en nabo, som også har fået trådløst netværk.

De fleste trådløse routere anvender kanal 11 som default, så hvis du ikke har ændret på dette, og det samme gør sig gældende for din nabo, så bliver dit netkort forvirret af at kunne se 2 netværk på¨samme kanal. Faktisk kan denne forvirring opstå selv om der er 2 kanaler imellem.

Gå ind i din routers setup under trådløs opsætning, og ændre kanalen på det trådløse net til an anden kanal, mindst 2 og helst 5 kanaler fra nabonet.

Du kan bruge www.netstumbler.com til at afgøre hvilke trådløse net du har i nærheden som er aktive.
Avatar billede lars_o_rasmussen Nybegynder
13. juni 2009 - 16:19 #2
Undskyld jeg blander mig, men jeg tror jeg har samme problem, og hvis du løser det, Dragonknight, så får laver du bare et dummy. svar under min tråd, og tager point der :-)
http://www.eksperten.dk/spm/878104

Hvordan ændrer man kanalen? Når jeg logger på routeren med kabel, kan jeg sagtens ændre routerens kanal, men så kan min pc pludselig slet ikke se routeren mere. Først når jeg ændrer tilbage til den gamle kanal virker det igen.
Jeg har iøvrigt MANGE trådløse netværk omkring mig, så det kan nemt være forvirrende for min gamle D-link, der var vandt til at være ene i verden :-)
Avatar billede cosmo21 Novice
14. juni 2009 - 15:03 #3
Jeg prøver og ændre kanal..

SÅ lad mig forstå det rigtigt..

nogle gange er jeg på flere timer nu ryger signalet andre kortere tid.

d.v.s. at den af mine naboer der netop har erhvervet sig trådløs forbindelse altså ikke har brugt de da jeg kan være trådløs længere tid.??

lige et spørgsmål mere (det ville vel også sige at så længe en router finder signalet så er den da ikke død endnuy ?) :-))
Avatar billede cosmo21 Novice
14. juni 2009 - 15:04 #4
nu ryger signalet=så ryger signalet
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. juni 2009 - 16:41 #5
Hvis du af og til kan få forbindelse, så er det et opsætningsproblem, og den er ikke død.
Du skal huske, at nogle af CO2 årsager slukker for deres router, når de ikke bruger den, og derfor vil en scanning med netstumbler ikke altid give det korrekte resultat.

Når du har ændret kanal, så skal PC'en automatisk finde den nye kanal ved at bede den om at koble på det trådløse net.

Hvis du kører netstumbler når problemet opstår, så vil du med stor sandsynlighed finde et net der kører på samme eller nabokanal.

Kan det lade sig gøre, så er det bedst at være 5 kanaler fra andre ned, men du skal være mindst 2 kanaler væk.

Altid ved problemer med trådløse net, så er det en god ide, at reboote routeren når opsætningen ændres. det gøres ved at lade den være strømløs i 10 til 15 sekunder.