Avatar billede pepsiman Juniormester
09. juni 2009 - 13:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fremviser jeg textfield,når jeg opretter 7 person?

hej alle.

det handler om Whist - kortspil.
Det kommer på at hvor mange kommer om aften og spille kort:)

altså skal jeg opretter ny turneringen samt tilføje 7 person. hvordan fremviser jeg 7 textfield,når jeg beder om? Derefter skriver jeg hver navn på og gemmer det i databasen for denne turneringen fortsætte af samme spillere i løbet af året.

jeg skal bruger script til det.

hvis i forstår ikke mig,så spørger mig løs. :)
Avatar billede JanusHoi Praktikant
09. juni 2009 - 14:49 #1
Jeg forstår det ikke.

Er det en dropdownboks, hvor du kan vælge antal spillere og ud fra det valgte antal oprette med tilsvarende antal textfelter?
Avatar billede JanusHoi Praktikant
09. juni 2009 - 15:35 #2
Hvis du mener det jeg tror, så har jeg lavet et forslag til hvordan du kan komme igang:

echo "    <form>\n";
if (isset($antal_spillere) and is_numeric($antal_spillere))
{
    for($i=1; $i<=$antal_spillere; $i++)
    {
        echo "        <p>\n";
        echo "          Spiller ".$i.": <br />\n";
        echo "          <input type='text' name='spiller".$i."_navn' size='20'>\n";
        echo "        </p>\n";
    }
else
{
    echo "      <select name='antal' onChange=\"window.open(this.options[this.selectedIndex].value, '_self')\"> \n";
    echo "        <option value='' selected='selected'>- Vælg antal spillere - </option>\n";

    for($i=1; $i<=7; $i++)
    {
        echo "        <option value='?antal_spillere=".$i."'>".$i."</option>\n";
    }
    echo "      </select><br>\n";
}
echo "    </form>\n";

Se filen her:
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=other&file=textfield.zip

Jeg ved ikke om du ville have et forslag til at lægge ting i databasen også, men jeg kan se på din øvrige aktivitet her på siden, at du har rimelig styr på databaser.

Måske det er ramt helt ved siden af dit behov, men jeg forstod ikke rigtigt dine formuleringer.
--
Janus
Avatar billede pepsiman Juniormester
10. juni 2009 - 07:58 #3
hej.

Du ramte præcis!..:)

smider et svar
Avatar billede JanusHoi Praktikant
10. juni 2009 - 09:31 #4
Jeg har allerede svaret.
Avatar billede pepsiman Juniormester
10. juni 2009 - 16:26 #5
Nolge gang de vil ikke have point og andre vil have det.:)
Tak for hjælpen.

Lukket