Avatar billede MOYTEN Nybegynder
09. juni 2009 - 10:55 Der er 1 kommentar

ASP.NET og MSSQL

Hejsa derude.

Når jeg er igang med at lave noget brugersystem med ASP.NET med membership i min web-config, jeg har kørt en asp_reg og installeret alt hvad det kræver for at få det til at virke. Men når jeg køre ASP.NET web Application Administration og vil ind og lave roller, oprette brugere osv, så kommer den med en fejl og siger den ikke kan connecte til min database. Jeg kan sagtens gå ind på login siden, som ligger ude på nettet og oprette en bruger, men alt inde i application administrationen der skal oprettes, kommer den med fejl. Hvad skyldes det fejlen?

Min membership ser således ud:
    <membership defaultProvider="Lillebaelt0711" userIsOnlineTimeWindow="20">
      <providers>
          <remove name="AspNetSqlProvider"/>
          <add name="Lillebaelt0711" type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider"
            connectionStringName="lba_dk_dbConnectionString"
            minRequiredNonalphanumericCharacters="0"
            requiresUniqueEmail="true"
            enablePasswordRetrieval="false"
            enablePasswordReset="true"
            requiresQuestionAndAnswer="false"
            passwordFormat="Hashed"
            applicationName="Lillebaelt0711"/>
      </providers>
    </membership>

Og i min connectionString, har jeg også lagt password ind.

Fejlen jeg får:
An error was encountered. Please return to the previous page and try again.

The following message may help in diagnosing the problem: Unable to connect to SQL Server database. at System.Web.Administration.WebAdminPage.CallWebAdminHelperMethod(Boolean isMembership, String methodName, Object[] parameters, Type[] paramTypes) at ASP.security_roles_manageallroles_aspx.BindGrid() at ASP.security_roles_manageallroles_aspx.Page_Load() at System.Web.Util.CalliHelper.ArglessFunctionCaller(IntPtr fp, Object o) at System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint)

Forstår i ikke mit spørgsmål, så uddyber jeg det gerne :)

Venlig Hilsen:
Morten Hansen
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juni 2009 - 01:00 #1
Er SQLServeren startet ?

Er connection string korrekt ? (normalt bruger man Windows security og har *ikke* password i connection string)