Avatar billede hlt Juniormester
09. juni 2009 - 10:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

The object userData does not exist or is invalid for this operation.

Jeg sidder med et seriøst problem med en MS sql database.
Jeg har haft et nedbrud på min server, som har gjort at jeg har været nødt til at geninstallere serveren. Det vil så sige at jeg har været nødt til at lægge min backup af databasen tilbage på serveren og derefter oprette nye brugere osv til denne database. Men nu er der en af tabellerne jeg ikke kan få adgang til. Jeg kan se den står i oversigten over tabeller, men når jeg forsøger at åbne den for jeg denne fejl om at "Error:  The object 'userData' does not exist in database 'admin_ssmaindb' or is invalid for this operation.
Source:  .Net SqlClient Data Provider"

Er der nogen der ved hvad man kan stille op? Eller er indholdet bare tabt. Jeg kan se at ejeren af tabellen er den "gamle" bruger. Er det der der laver ballade og kan man eventuelt fjerne denne bruger.
Avatar billede Lars_sm Nybegynder
17. juli 2009 - 13:20 #1
Indholdet burde ikke være tabt.

Du kan enten tilgå tabellen ved at skrive følgende:
SELECT * FROM [gammelbruger].[userData]

Eller ændre schema til dbo:
EXEC sp_changeobjectowner [gammelbruger].[userData],dbo

Og derefter burde du kunne skrive:
SELECT * FROM userData
Avatar billede hlt Juniormester
27. oktober 2011 - 10:31 #2
ER igang med at ryde op. Skriver du et svar så skal du få point.
Avatar billede Lars_sm Nybegynder
27. oktober 2011 - 11:28 #3
Det var en gammel sag - håber det hjalp i sin tid :)
Avatar billede hlt Juniormester
27. oktober 2011 - 14:01 #4
Ja. Jeg er ved at ryde op i alle mine åbne spørgsmål. Så bedre sent end aldrig ;-)
Jeg kan dårligt huske hvad det var jeg gjorde. Jeg mener at jeg installerede SQL server manager. Og den vej igennem  kunne jeg så få lov til at ændre brugeren på tabellen. Men du har her med fået point. Og tak for din hjælp.