Avatar billede kimviby Nybegynder
07. juni 2009 - 12:52 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

netværksforbindelse virker ikke

Når jeg starter min bærebar computer kommer den med følgende besked vedrørende netværket: Netværk er ikke identificeret, hvad er der galt, kan nogen hjælpe mig. Det er Stofanet jeg har.

Mvh. Kim
Avatar billede off-line Nybegynder
07. juni 2009 - 13:23 #1
Har du husket at installere Netværksdriveren?
Avatar billede kimviby Nybegynder
07. juni 2009 - 13:30 #2
ja og alt er opdateret, men alt det som det kan opdateres med, via en anden netværksforbindelse.
Avatar billede off-line Nybegynder
07. juni 2009 - 13:40 #3
Hvis du ikke allerede har været inde i Netværksforbindelser, og
højreklik med musen på Ikonet og tryk for "Reparer"
Avatar billede kimviby Nybegynder
07. juni 2009 - 13:43 #4
ja har prøvet alle de muligheder windows wista giver for at reparer netværksforbindelsen og intet virker.
Avatar billede off-line Nybegynder
07. juni 2009 - 14:03 #5
Jeg gætter på, at du har trådløs så. Der er en gut her, som fandt
en løsning på sit problem. Måske du kan bruge det til noget?

Hurra. Selv blind høne kan lægge æg. Fandt fejlen: Under trådløst netværk var der "2 tomme kasser". I den nederste skrev jeg vores SSID ( vores netværks navn ). Derpå kunne jeg indberette vores WEP nøgle - og wupti forbindelsen var på plads. Ja, wupti, hvis man bare ved, hvordan man får skrevet i denne kasse. Men ellers er jeg meget glad for at have fået forbindelse til denne hjemmeside, og tak for svarene, der har fået mig til at tænke og derved lære meget.
Gambei
Avatar billede off-line Nybegynder
07. juni 2009 - 14:19 #6
Du har vel ikke lige skiftet computer, så udbyderen muligvis har
lukket din Mac adresse.
Avatar billede kimviby Nybegynder
07. juni 2009 - 14:39 #7
Nej har ikke trådløs netværk, desværre.
Har haft den samme udbyder i mange år, så også nej til det.
På et tidspunkt havde jeg det samme problem og der var der et
klogt hoved der ændrede noget i indstilling ved mit netkortet, tror der var noget med mac-adress, men har fået, at vide fra Stofa, at det ikke er det denne gang, men hvad ved jeg om det, men kan desværre ikke huske hvad.
Avatar billede off-line Nybegynder
07. juni 2009 - 14:45 #8
Ok, så skal du måske ind på routerens adresse: 10.0.0.1 eller 192.168.1.1 og aktivere den igen?
Avatar billede kimviby Nybegynder
07. juni 2009 - 14:51 #9
hvordan gør jeg så lige det please
Avatar billede off-line Nybegynder
07. juni 2009 - 15:01 #10
Jeg skrev bare 192.168.1.1 oppe i adressefeltet og kom ind på en
side med oplysninger om, hvordan jeg kom videre. Der kan man også
opdatere sin router.
Avatar billede off-line Nybegynder
07. juni 2009 - 15:04 #11
Somme tider kan det hjælpe, at slukke for strømmen til modemmet,
og tage stikket fra til routeren. Sætte strøm til modemmet igen
og derefter sætte stikket i til routeren.
Avatar billede kimviby Nybegynder
07. juni 2009 - 16:54 #12
Desværre hjælper det ikke noget
Avatar billede off-line Nybegynder
07. juni 2009 - 17:10 #13
Ja så må der en bruger på banen, som ved mere om det end jeg.
Men det findes der heldigvis også:)
Avatar billede arkil Nybegynder
07. juni 2009 - 17:12 #14
Hvilken Windows version kører du med > Vista eller XP.
Avatar billede kimviby Nybegynder
07. juni 2009 - 17:15 #15
Vista
Avatar billede arkil Nybegynder
07. juni 2009 - 17:26 #16
Kopier de 5 linjer at en gang

@echo off
del c:\ip.txt
ipconfig /all >> c:\ip.txt
notepad c:\ip.txt
exit

Så dette > Start > Alle programmer > Accessories (tilbehør) > Højreklik på "Command Prompt" > Kør som administrator.
Højreklik i dos vinduet > Vælg "Sæt ind"
Kopier teksten fra Notesblok herind.
Avatar billede kimviby Nybegynder
07. juni 2009 - 17:32 #17
altså skal være linie køres hver for sig
Avatar billede kimviby Nybegynder
07. juni 2009 - 17:37 #18
nu tror jeg at jeg er med vent lige et øjeblik
Avatar billede arkil Nybegynder
07. juni 2009 - 17:38 #19
Nej, de skal køres på samme tid, kopier dem alle af 1 gang ind i dos-vinduet.
Avatar billede kimviby Nybegynder
07. juni 2009 - 19:12 #20
Windows IP-konfiguration

  V‘rtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hewlett-Packard
  Prim‘rt DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Tr†dl›st LAN-kort Tr†dl›s netv‘rksforbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : ATHEROS AR507 802.11B/G WIFI ADAPTER
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-1E-4C-8A-4F-84
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Ethernet-netv‘rkskort LAN-forbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Controller
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-0A-73-FB-6A-21
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  LINK-LOCAL-IPV6-ADRESSE......................: FE80::10CD:B22:F8E8:8303&8{FORETRUKKEN}
  AUTOMATISKKONFIGURATION AF IPV4-ADRESSE 169..: 169.254.131.3{FORETRUKKEN}
  UNDERNETMASKE................................: 255.255.0.0
  STANDARDGATEWAY..............................:
  DNS-SERVER...................................: FEC0:0:0:FFFF::1%1
                                                : FEC0:0:0:FFFF::1%2
                                                : FEC0:0:0:FFFF::1%3

  NETBIOS OVER TCPIP..............................: AKTIVERET

Tunnel-netv‘rkskort LAN-forbindelse*: 6

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{19146358-3A17-4BE1-82B0-19E3F8E7EEE2}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netv‘rkskort LAN-forbindelse*: 12

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6T04 ADAPTER
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netv‘rkskort LAN-forbindelse* 15

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{7B205701-8C09-4B3F-963F-84B00EB5F45E}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
Avatar billede arkil Nybegynder
07. juni 2009 - 19:35 #21
Jeg kan godt forstå du ikke kan komme på nettet, du får ingen ip fra din router.
Nu kender jeg ikke "Stofanet" er det bredbånd over kabel tv du har.
Den modem du har er det med indbygget router eller er der en router efter din modem.
Jeg kan se der også er et trådløs netkort i den maskine.
Kører du på kabel nu og har det virket.
Du skal  kontroller din kabelforbindelse, prøv og se om de er rigtigt monteret (prøv og afmonter - monter igen)

Kopier alt med fed skrift af 1 gang.

del c:\ping.txt
ping 127.0.0.1 >> c:\ping.txt
ping 212.187.255.8 >> c:\ping.txt
ping spywarefri.dk >> c:\ping.txt
notepad c:\ping.txt
exit

Så dette > Start > Alle programmer > Accessories (tilbehør) > Højreklik på "Command Prompt" > Kør som administrator.
Højreklik i dos vinduet > Vælg "Sæt ind"
Kopier teksten fra Notesblok herind.

Prøv og deaktiver din firewall.
Avatar billede kimviby Nybegynder
07. juni 2009 - 19:55 #22
ja stofanet er bredbånd via kabeltv.
det er et kabelmodem uden router.
ja der er et trådløs netkort, men har desværre ikke abon.
ja kabel tv virker
har prøvet med at afmonter igen.
har prøvet at deaktiver firewall.
Avatar billede arkil Nybegynder
07. juni 2009 - 20:03 #23
Kommer du  med den logfil ???
Avatar billede arkil Nybegynder
07. juni 2009 - 20:28 #24
Start > Alle programmer > Accessories (tilbehør) > Højreklik på "Command Prompt" > Kør som administrator.
Kopier de 2 linjer af en gang > Højreklik i dos vinduet > Vælg "Sæt ind".

netsh int ip reset resetlog.txt

netsh winsock reset catalog

Genstart din pc

Prøv om det ændrede noget på problemet?

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med den log fra HiJackThis...

1. Hent nyeste version af HijackThis ned til skrivebordet.

2. Dobbeltklik på installationsfilen, og følg installationsvejledningen.

3. Dobbeltklik på det nye HijackThis ikon på skrivebordet.

4. På menuen der kommer op, klikker du på: Do a systemscan and save a logfile.

5. Efter et kort øjeblik åbner en logfil i notesblok, kopier teksten herind.

6. Hvis du ikke selv vælger at gemme loggen på skrivebordet, bliver den automatisk gemt på destinationen: C:/Programmer/hijackthis.log hvor du senere kan finde den.

http://sptlarsenserious.googlepages.com/HJT-sfx.exe

PS: Fortæl lige om den pc har kørt på nettet over den modem
Det er vel ikke sådan at du har haft en anden pc koblet til denne modem?

Jeg er ikke på mere i aften.
Avatar billede kimviby Nybegynder
07. juni 2009 - 20:38 #25
ja den (bærbar hp pavilion dv9000) har kørt på nettet uden problemer indtil nu.

jo men det er længe siden. omkring 2 år siden da var det en stadionær pc men som sagt uden problemer indtil nu.

MÅ DESVÆRRE SLUTTE FOR NU HAR SIDDET VED MIN SØSTERS COMPUTER MEN SKAL NU HJEM. VIL PRØVE DET DU HAR SKREVET OG VENDE TILBAGE.
INDTIL DA MANGE TAK FOR HJÆLPEN.

MVH. KIM
Avatar billede kimviby Nybegynder
09. juni 2009 - 18:47 #26
netsh int ip reset resetlog.txt

netsh winsock reset catalog

de 2 linier gav ikke noget resultat
Avatar billede kimviby Nybegynder
13. juni 2009 - 11:18 #27
Har afinstalleret Norton Anvivirus og geninstalleret det og nu virker alt så hermed slut fra min side.