Avatar billede frida Nybegynder
06. juni 2009 - 18:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hente tekst fra database til formfelter

Hej

Jeg har en opretside, med formfelter, hvor jeg kan opdatere de forskellige sider, der er på hjemmesiden. Jeg vælger i listemenuen, hvilken side, der skal lægges tekst på - og udfylder herefter overskrift og fritekst. Og det virker fint. Nu vil jeg så bare gerne kunne hente teksten ind i formen, så jeg hurtigt kan rette i teksten. Det kunne jo sagtens være en opdater, men jeg vil egentlig godt ha' den, som en ny række i tabellen, så jeg kan følge historikken.
Og det kan jeg så bare ikke finde ud af!

Jeg har denne kode:

  <%

dim rs

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

sql = "SELECT * FROM tekster ORDER BY Dato desc"

rs.Open sql, database, 1

If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then

      %>

og så skal der jo valideres på om kolonnen "side" i tabellen "tekster" = ommig.asp

og hvis den er det, så skal teksten i formen vises, når jeg klikker listemenuen til ommig.asp.

Herefter forestiller jeg mig at hente teksten via:

<input name="overskrift" type="text" class="text" id="overskrift" size="70" value="<%=overskrift%>">

og tilsvarende med de øvrige formfelter.

Koden slutter efter formen med:

<%
rs.MoveNext

End If
rs.Close
Set rs = Nothing

%>

Nu har jeg forsøgt alverden og får hele tiden fejl, så jeg gi'r fortabt.
Kan nogen hjælpe, vil jeg være taknemmelig.
Avatar billede DjarnisX Nybegynder
13. juni 2009 - 16:36 #1
dim rs : Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
sql = "SELECT * FROM tekster ORDER BY Dato desc"

rs.Open sql, database, 1

If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then

While NOT rs.EOF
    If rs("side") = "ommig.asp" Then

        response.write("<input name=""overskrift"" type=""text"" class=""text"" id=""overskrift"" size=""70"" value="""& rs("overskrift") &""">")
        response.write("<textarea>"& rs("content") &"</textarea>")

        ' -> osv ...

    End if
rs.MoveNext
Wend

End If
rs.Close
Set rs = Nothing
Avatar billede frida Nybegynder
20. december 2009 - 15:31 #2
Desværre dit svar virker ikke helt efter hensigten. Det er længe siden, jeg oprettede spørgsmålet og det har knebet meget med tiden. Jeg lukker og siger tak for dit svar - og prøver igen engang til næste år :-)