Avatar billede ares Nybegynder
02. juni 2009 - 23:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

insert Session

Jeg har en session variable Session["userId"]. Som jeg gerne vil have insat sammen med lidt andet guf i en db.

Men hvordan...

Peter
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2009 - 23:56 #1
Spørger du om hvordan du indsætter i en database i C# ?

Hvis ja: hvilken database?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juni 2009 - 01:20 #2
Hvis SQLServer så noget a la:

SqlConnection con = new SqlConnection(constr);
con.Open();
SqlCommand cmd = new SqlCommand("INSERT INTO dintabel VALUES(" + Session["userId"] + ",'guf')");
cmd.ExecuteNonQuery();
con.Close();

(kode kan raffineres lidt, men start med den)
Avatar billede ares Nybegynder
03. juni 2009 - 08:38 #3
>> Arne_V: Det er stort set det samme som jeg har prøvet, jeg har prøvet både '"+ Session["userId"] +"' og uden '' men jeg får fejlen...

The server tag is not well formed. pageUsedCreate.aspx    81

The attribute name and value must be separated by an equals (=) sign.    pageUsedCreate.aspx    83

Hvorfor?

Ares
Avatar billede ares Nybegynder
03. juni 2009 - 10:49 #4
Jeg har løst det ved at lave det hele i codebehind filen istedet...

smid nogle svar så deler jeg lidt point ud for hjælpen.

Ares...
Avatar billede Syska Mester
03. juni 2009 - 11:24 #5
Hej,

Når du compiler det, så må den jo også sige hvad det er den ikke kan finde ...

Måske fordi du mangler:
using System.Data.SqlClient;

eller en anden using statement
// ouT
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juni 2009 - 00:32 #6
"The server tag is not well formed" lyder ikke som en database fejl !!
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juni 2009 - 00:33 #7
Men database tilgang hører hjemme i code behind - eller måske snarere i noget kode som ligger endnu mere bagved.

Et svar fra mig.