Avatar billede turbo3000 Nybegynder
02. juni 2009 - 15:25 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Win XP Logon fejl - ''Buffer overrun detected!'' -- -- Hjælp!

Hej, jeg har brug for noget hjælp! :)

Jeg kan ikke komme ind i Windows XP Home

Hvergang den begynder at loade logon billedet for jeg en fejlmeddelelse og PC'en genstarter.

Microsoft Visual C++ Runtime Library

Buffer overrun detected!

Program: \??\ c:\windows\system32\Winlogon.exe

A buffer overrun has been detected which has corrupted the program's internal state.
The program cannot safely continue execution and must now be terminated.

Nogen bud? :)
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juni 2009 - 17:06 #1
Bootup på winCDén. Når du bliver spurgt om, hvad du vil gøre, installere eller
reparere, vælger du at trykke på bogstavet "R" så kommer du ind i konsollen.
Her skal du vælge hvad du vil åbne, og du trykker på 1.tallet. Du bliver så
spurgt om pasword. Hvis du ikke bruger noget, trykker du bare på enter.
Nu kan du så skrive, og skriver  chkdsk c: /p /r  læg mærke til mellemrummet ved
skråstregen. Derefter trykker du enter. Når undersøgelsen er færdig, skriver
du exit, og trykker enter.
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
02. juni 2009 - 17:10 #2
Det løste ikke problemet.

Jeg har også lige lavet en repair installation, som heller ikke hjalp... :(
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juni 2009 - 17:19 #3
Det var surt, for det kan åbenbart også skyldes en Trojaner.
Jeg har fundet noget på nettet, men problemet for dig er så, at
du ikke kan komme ind i windows. Hvis du selv vil se:
http://social.microsoft.com/Forums/en-US/tabspace/thread/7d0ffff5-b115-45c6-af5e-af2681522751
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juni 2009 - 17:21 #4
Men måske har du mulighed for, at sætte harddisken til en anden
computer, og køre et rense program derfra.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juni 2009 - 17:34 #5
Det kan åbenbart være vanskeligt at finde fejlen. Her er f.eks. en
fyr som har et bud:fejlen er almindelig hvis din winsock er beskadiget...hent winsockxpfix og fix din winsock"

Fixet findes her. Hvis du vil prøve det, så brug download link 2.
http://www.download3k.com/Install-WinSock-XP-Fix.html
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juni 2009 - 17:46 #6
Har du SuperAntiSpyware? En dll fra det program "SASWINLO.dll"
kan i sjælne tilfælde lave den slags ballade.
Løsningen skulle så være, at sætte harddisken til som slave, og
omdøbe den dll, for så senere helt at afinstallere den. Så kan
man godt installere den nye SuperAntiSpywre igen.
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
02. juni 2009 - 17:50 #7
Det ser vist skidt ud...

Jeg tror bare jeg køber en ekstern usb boks til min harddisk og tager backup. Og derefter en geninstallation af Windows.

Øv øv
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
02. juni 2009 - 17:51 #8
Ja jeg har SuperAntiSpyware, så det kan også være problemet.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juni 2009 - 17:52 #9
Vil du da slet ikke prøve forslagene?
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
02. juni 2009 - 18:14 #10
Det er muligt jeg fuldstændigt har overset noget, men hvad kan jeg gøre når jeg ikke kan komme i Windows?
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
02. juni 2009 - 18:16 #11
Men hvis jeg får en usb boks til harddisken kan jeg jo prøve at rense den, eller rette i SuperAntiSpyware dll filen.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juni 2009 - 18:20 #12
Ja det er rigtigt. Når du ikke kan komme ind i vindows, skal
harddisken enten køre som slave eller, som du foreslår som USB.
Så får du mulighed for at afprøve de forskellige forslag.
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
04. juni 2009 - 01:29 #13
Så kører Windows igen! :D

Jeg fik disken tilsluttet USB og omdøbte SuperAntiSpyware dll-filen. Og det virkede.
Jeg synes dog det er lidt mærkeligt at den fil pludselig giver problemer, da jeg jo har haft programmet noget tid.

Men tusind tak!
Avatar billede off-line Nybegynder
04. juni 2009 - 02:27 #14
Glædeligt det virkede. Og ja det er faktisk mærkeligt.
Der er vist ingen som har forklaringen. Jeg lægger et svar så.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. juni 2009 - 13:37 #15
Takker for point:)
Avatar billede toksvig Praktikant
25. juli 2009 - 09:17 #16
..Det er et meget kendt problem, at SuperAntiSpyware skaber dette problem. Det sker som regel ved opdatering.
Programmet indeholder C++ kode, som ikke indeholder nogen "sikring" mod at skrive uden for tildelt hukommelsesplads (kort fortalt)..
Der sker et eller andet ved opdatering, som gør at programmet kommer til at gøre dette.
Og det eneste (og relativt simple løsning), er som beskrevet heri, tilslut drevet som Slave til en anden computer, omdøb den nævnte DLL fil, isæt drevet i første computer igen, boot og kør windows.. OG AFINSTALLER SUPERANTISPYWARE!!