Avatar billede lesupport Nybegynder
28. maj 2009 - 14:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Reklame på hjemmesider

Hej jeg vil gerne sætte nogle reklamer op i min hjemmeside, men jeg ved ikke hvordan man gøre? Hvilke kode skal man bruge? Jeg har et stor kendskab til html og lidt i php.

Jeg vil gerne have at man f.eks. i en <div></div> kan smide nogle reklamer ind. Jeg har måske 50 sider, men synes det er lidt besværligt at sætte reklame ind i ALLE siderne.

Tak på forhånd!
Avatar billede ebusiness Nybegynder
28. maj 2009 - 15:10 #1
Først og fremmest skal du jo finde et reklamenetværk, fx Googles. Du opretter så en profil og får så typisk en stump kode som du kan smide mere eller mindre direkte på din hjemmeside.

Mht. dine 50 sider, det er blandt andet den slags man bruger et CMS til. Et CMS behøver såmænd ikke at være noget stort, bare en PHP fil som indeholder menuer, ydre rammer, reklamer og alt hvad der ellers skal forefindes på alle sider, og så en stump PHP kode som alt efter hvilke parametre den får indlæser en anden fil som indhold på siden.
Avatar billede lesupport Nybegynder
28. maj 2009 - 16:17 #2
Hej jeg ved godt at der findes google adsens, men jeg vil bare gerne lave en dynamsik boks, som skifter banner ud efter mit behov.
F.eks. hvis jeg gerne vil have et banner på siden i 2 uger og det derefter skal væk. Hvad skal man så gøre?
Avatar billede ebusiness Nybegynder
28. maj 2009 - 16:45 #3
Uanset hvilket banner du ønsker at indsætte så synes jeg at det lyder som om at dit egentlige problem er at du mangler et system så du kan ændre i alle dine sider på en gang.

Et hurtigt fix er at du sætter en php include ind hvor du gerne vil have et banner (kræver at dine filer afvikles som php):

<?php
include "banner.txt";
?>

I filen banner.txt indsætter du så bannerkoden som du så kan skifte.

Men egentlig burde du lave et mere generelt system.
Avatar billede lesupport Nybegynder
28. maj 2009 - 18:17 #4
Hmm det lyder meget fornuftigt. Men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal lave systemet? Og hvilke effekt vil sådan et system udrette?
Avatar billede repox Seniormester
28. maj 2009 - 19:21 #5
Du vil få meget ud af at selv specificere hvad det er du har brug for istedet for at spørge os.

Hvis du starter med at definere hvad dit bannersystem skal kunne, kan folk hjælpe dig med at finde den løsning der passer dig bedst.

Hvis du bare vil have et roterende banner, kan man i princippet lave det med et par liniers kode.

Hvis du gerne vil tælle visninger, klik og så videre er det straks mere kompliceret og det vil måske være en betalingsopgave (hvis ikke nogen vil være flinke at lave det gratis) eller ud og finde færdige gratis systemer, som kan udrette det du ønsker.
Avatar billede ebusiness Nybegynder
28. maj 2009 - 20:12 #6
Du kan jo tage at vise os din hjemmeside, det er lidt lettere at snakke konkrete løsninger når man ved hvad det drejer sig om.
Avatar billede lesupport Nybegynder
28. maj 2009 - 23:17 #7
Okay men hjemmesiden er desværre ikke oppe at køre lige nu, men sætter den nok op her i weekenden.
Avatar billede lesupport Nybegynder
29. maj 2009 - 10:23 #8
men jeg med hensyn til
<?php
include "banner.txt";
?>
Så er det som om at billedet som bliver sat ind gemmer sig bag de andre lag jeg har.
Avatar billede repox Seniormester
29. maj 2009 - 11:00 #9
Når du ikke besvarer spørgsmålene skal du nok ikke forvente at folk svarer dig; det er som at skyde i blinde - spild af tid, med andre ord.
Avatar billede ebusiness Nybegynder
29. maj 2009 - 11:16 #10
Det bliver sat ind som en tekststreng og virker præcis som havde du bare skrevet den streng i filen selv. Om du så i øvrigt har gjort det rigtigt er jo svært at vide eftersom vi ikke kan se din kode.
Avatar billede lesupport Nybegynder
28. juni 2009 - 16:20 #11
Lukketid