Avatar billede emil-r Nybegynder
27. maj 2009 - 11:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan man selv reparere sin bærbar?

Hej alle

Jeg er i den situation, at det strømstik der sidder i min bærbare pc ikke virker. Altså der hvor jeg skal sætte ledningen ind, det virker ikke, eller lyser som normalt.

Jeg har en HP der er to år gammel, og jeg har ringet lidt rundt, og det ville koste mellem 1000-1500 at få det lavet.

Jeg har tidligere selv repareret mine stationære computer, hvilket var nemt, men kan jeg gøre det samme med min bærbar, og evt. hvordan, hvis dette kan forklares her? :)

Håber nogle kan hjælpe.

Mvh Mikkel Rasmussen
Avatar billede justrace Novice
27. maj 2009 - 12:15 #1
Har du tegnet den der "dumme"-forsikring som mange butikker prakker en på?
Avatar billede emil-r Nybegynder
27. maj 2009 - 12:31 #2
Nej det har jeg ikke. Var sikker på at ikke var nødvendigt... Sjovt nok har jeg haft den kun et par dage over de 2 år, og garantien, eller hvad det hedder :)

Så hvis jeg ikke selv har mulighed for at købe dele hjem, og forsøge at reparere den, så må der investeres i en ny, selvom jeg gerne ville have den op og køre igen.

??
Avatar billede justrace Novice
27. maj 2009 - 12:34 #3
Det der tit sker er jo at man rykker i ledningen, og derved får ødelagt lodningen på bundkortet, så hvis man har mod på at skille den ad og med lup og lys, få loddet efter kan det da lade sig gøre.

Du er helt sikker på det er stikket, og ikke kablet?
Avatar billede emil-r Nybegynder
27. maj 2009 - 12:40 #4
Okay, det lyder ikke lige som det nemmeste for mit vedkommende. Ja, er helt sikker på at det er stikket, har også testet computeren med andre ledninger.

Normalt lyser stikket også blåt når ledningen sidder korrekt i, og det er da også begyndt at blinke lidt, og gå ud de seneste par uger. hehe.. :)

Men det lyder til at jeg må investere i en ny.
Holder lige tråden åben lidt endnu, og ellers får du pointene.
Og tak for de hurtige svar.
Avatar billede justrace Novice
27. maj 2009 - 12:43 #5
Hvor i verden er du fra?

Du kan jo også prøve en af de lokale TV-fuskere der tit ligger i en lille kælderbutik på et gadehjørne. Mange af dem vil sikkert gerne lave det for det halve.
Avatar billede p_svenning Nybegynder
27. maj 2009 - 12:45 #6
Det kan du faktisk godt, hvis du kan reparere en stationær, så må du jo være lidt fix på fingrene. Problemer med de blærbare er, at de kan være uoverskuelige at skille ad, men der er hjælp at hente der på: http://www.laptoprepair101.com/laptop/2007/02/17/hp-compaq-laptop-notebook-manuals/all-comments/
hvor du finder disassembly instruktions på netop HP.
Lykke til :-)
Avatar billede haverslev Novice
27. maj 2009 - 12:47 #7
Ja du kan godt selv rep. den, hvis du er lidt forsigtig.

Du kan købe stik hos traderjoe og så selv montere.
Tillige kan du få den lavet hos dem.
1. hvor du indlevere "motherborardet" og de mont. stik ~375 kr.
2 Indlev. hele pc og de adskiller/mont. incl. stik ~ 1000kr.

http://www.traderjoe.dk/dc_power_jack_by_brand_hp-c-300_306.html
Avatar billede emil-r Nybegynder
27. maj 2009 - 12:55 #8
justrace -> bor i københavn, så der ligger nok en del, som jeg kunne forhøre mig ad.

p_svenning -> Tak for linksene, dem vil jeg kigge nærmere på.

haverslev -> okay ja 375,- er da til at overkommme :)

Jeg giver pointene til jer tre, skal bare lige finde ud af hvordan jeg lige gør. Er nemlig nogle år siden, jeg har været herinde :), og det har da ændret sig en smule..
Avatar billede emil-r Nybegynder
27. maj 2009 - 12:56 #9
Eller kan jeg kun acceptere, når der er besvaret som et "svar"?
Avatar billede haverslev Novice
27. maj 2009 - 13:02 #10
Du kan kun accepetere på SVAR ikke på kommentarer. :)
Sæt flueben i de personers svar, som skal have points.
Avatar billede emil-r Nybegynder
27. maj 2009 - 13:07 #11
Nårh du var den eneste jeg kunne finde med et svar, men nu har jeg vidst fået accepteret.

Tak for hjælpen.

MVh Mikkel Rasmussen
Avatar billede p_svenning Nybegynder
27. maj 2009 - 13:19 #12
Ja, men så må jeg jo hellere skrive et svar, jeg er osse ny her ;-)

Hav en god...
Avatar billede haverslev Novice
27. maj 2009 - 13:32 #13